Undrar lite över detta med öppna luftfilter. Är så att jag kom över ett par UNI filter till bra peng, men har läst så mkt om att det är mest nackdelar med dessa och det kan klatra ganska mkt. Har kvar luftburken, men filtret som sitter i är inte i värdens bästa skick och har inte hittat något nytt. Tänkte slänga bort gamla luftfiltret som sitter i burken i såna fall och sätta i dom öppna luftfiltrena i burken:eviltongue:
Skotern i fråga är en MXZ 583-96 som är bytt motor till en 670-99
Kan man sätta in filtrena i luftburken på något sätt så dom blir avskärmade från varmluften och förgasarna har något att hänga på i hålen i luftburken?
Behöver jag göra något med filtrena som tex strumpa eller liknande då dom sitter i burken då det sitter något skumgummi liknande uppe på toppen av burken redan?
Tycker det borde funka ganska bra om man sätter in filtrena i burken istället, men skulle behöva lite feedback som man kan gå på:madgrin:
Skotern i fråga är en MXZ 583-96 som är bytt motor till en 670-99
Kan man sätta in filtrena i luftburken på något sätt så dom blir avskärmade från varmluften och förgasarna har något att hänga på i hålen i luftburken?
Behöver jag göra något med filtrena som tex strumpa eller liknande då dom sitter i burken då det sitter något skumgummi liknande uppe på toppen av burken redan?
Tycker det borde funka ganska bra om man sätter in filtrena i burken istället, men skulle behöva lite feedback som man kan gå på:madgrin: