Östersund-Åkersjön

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Är det någon som åkt leden från Ö-sund till Åkersjön nyligen som kan säga hur den är? Tänkte åka den svängen i morgon.

W

w3stman

Skulle förra helgen åka Östersund-Krokom. Väldigt dåligt skyltat vill jag säga. När man kom till gräfsåsen stod det något runt 3 mil. Sen kör man efter pilar halvvägs till lit där det står en skylt cirka 3 mil till krokom. Det slutade med att man knäckte trailingarmen mot en sten under kraftledningen när jag skulle vända. :p Men i den här tråden kanske någon kan förklara noggrannt hur fan man hittar till krokom från gräfsåsen?

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
man tar leden mot Lit och i höjd med Mo svänger man västerut och kör kraftledningsgatan ganske långt via Halåsen/Granbo sen kan man antingen köra via Kattstrupen/Aspås eller Hissmofors/dammbron.

sen kan man välja antingen via Aspås/Långan/Lundsjön/Lillholmsjö eller Krokom/Näldensjön/Änge/Almåsa/Landösjön/Enarsvedjan.

trevligast är nog att ta ena vägen dit och andra hem

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Jag har åkt leden några gånger så jag har inga problem att hitta utan jag var mer intresserad i vilket skick leden är från lit o vidare upp till Åkersjön.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
aha! för en vecka sedan var dom flesta lederna runt krokom nysladdade o fina,men det har varit rätt mycke trafik kring jul så dom e ganska gropiga nu (söndag kväll) så om du inte kan vänta några dagar skulle jag rekomendera via näldensjön.
mellan Lit och Krokom ska den vara lite bättre.

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Nyss hem kommen efter 31mila tur:rock: lederna är inget vidare kan jag meddela,guppigt o stenhårt men när man kommer upp till Åkersjön är det som vanligt bra leder och härlig friåkning.