Har försökt å montera kammarna och kedjan men måsten man spänna insugskammen för att den ska komma i nolläget?
Jag förstår inte frågan riktigt...?
Har du en verkstadshandbok? Utan den är du närapå körd om du inte skruvat tidigare.
Det var ett tag sedan jag lyfte toppen men jag vill minnas att det stod exakt hur kamkedjesträckaren påverkade kammarnas position i verkstadsboken.
Men:
I regel krävs att motorn står i övre dödläge, det ser du på vänster (höger om du sitter på skotern) sida (svänghjulspluggen, dvs där du antagligen precis avmonterat turbons oljeretur).
Du monterar kamkedjesträckaren (och drar motorn så att "haspen" släpper), drar motorn strax förbi till övre dödläge, och ställer exakt övre dödläge genom att dra motorn exakt till märket baklänges. Då bör båda kamdrevens märken linjera med överkant av toppen.
Klart.
Det är jävligt viktigt att du får det rätt annars kommer skotern aldrig att gå bra.
Men skaffa en bok så slipper du tveka och fundera.