som andersson säger så är de ingen vits.. speciellt på en skoter är de riktigt knepigt att få till de då du inte kan använda en huvscoop eller liknande som du kan på en bil för att leda in luften på filtret..skulle du göra de på en skoter så skulle du även leda in en massa snö..visst du kan ju lägga div. meshtyg osv..men jag tror mer på en originalburk/vforce samt att du bestyckar din skoter optimalt..
om man tar tex Polaris IQ 600RR så har vissa bänkat dessa original och fått ut ynkliga typ 98hk från en motor som lovas 120hk och man har blivit sur och skeptisk på motorn..men när man sen börjar kika så har motorn varit så högtbestyckad (så är de med alla maskiner..de gör tillverkarna för att slippa onödiga haverier) att dem tappat så pass mkt effekt..vi snackar alltså om 22hk i detta fallet..
så en rätt inställd motor kan gör mer än vad man tror
sen finns de ofantligt mkt mer än man tror att göra på en förgasare
samt att kanske satsa på att fixa till variatorer så kommer du märka effekten som motorn redan ger i en helt annan synsvinkel