-07 warrior beter sig ryckigt i starten

forra

Ny medlem
2 feb 2011
4
0
1
Umeå
Har en 07:as warrior som beter sig ryckigt just bara i starten när man skall ta i väg väldigt iriterande om man skall smyga iväg med t,ex pulka är den någon som vet vad som kan vara fel och vad man skall kolla upp eller repa.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Hur länge har du kört skotern med samma drivrem?
Kan hända att du har fått en midja på drivremmen och då blir skotern väldigt hackig/ryckig vid start.
Med detta fenomen brukar även skotern "vibrera" extra mycket när man väl kör. (helt omöjligt att missa om man gasar lite extra, känns som om att du sitter på en vibrator i en skoters storlek.

forra

Ny medlem
2 feb 2011
4
0
1
Umeå
Hur länge har du kört skotern med samma drivrem?
Kan hända att du har fått en midja på drivremmen och då blir skotern väldigt hackig/ryckig vid start.
Med detta fenomen brukar även skotern "vibrera" extra mycket när man väl kör. (helt omöjligt att missa om man gasar lite extra, känns som om att du sitter på en vibrator i en skoters storlek.
Har bara haft den i två månader men den vibrerar inte de känns som om den tappar varv eller växlar upp för fort eller nåt.

fj1200

Ny medlem
6 jan 2011
4
0
1
Min har samma ryckighet jag har en warrior 06a, båda våra är ju insprutade så jag tänker höra om man kan uppdatera programvaran i den. Vad drar din ? tycker
min drar mycket under dom 20mil jag har haft skotern har den dragit 2,3L milen
och jag tycker inte jag kör så hårt.. inte hela tiden iaf :)

Strillan

Välkänd medlem
28 feb 2010
634
0
16
farsguben åker en rs venture 06a han med och den rycker iväg också, har för mig att jag läst att de är variatorn som gör det

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Dreva ner den en kugg så blir det bättre. Sen kan man ju stoppa dit ett variator kit. Utväxlingen på dom där är ju inte till för att dra pulka.

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
För att minska ryckigheten måste du få ner tillslagsvarvet.
Grundorsaken är att när variatorn börjar dra så har du betydligt mer pulver i motorn än vad en 2T har så det blir en smula okontrollerat. Minsta lilla tum-darr och mattan fräser ner till lingonljungen. :)

Fast å andra sidan, lägre tillslagsvarv är en smula trist, blir mer som en RS Viking då... :(