Har satt i Bi-xenon kit från VVME i bilen, min Nytro, svärfars Phazer och polarens 2 Apex. I skotrarna använde jag 33W kit med "slim" ballaster och i bilen satt jag i 55W kit. Alla kit funkar kanon och kör med 6000K, mer vitt än vanlig lampa. 55W kit ger mer lyse men samtidigt är ballasterana betydligt större, men på en Apex finns det lite mer plats så det funkar nog.
Xenon-watt alstrar lika mycket värme som hederliga halogenwatt, men xenonwatt är några ggr effektivare än halogenwatt.ok.. någon som vet nå bra pris på nå bra xenonkit till den??
hur många watt kan man köra på om man sätter xenon
då det inte alstrar lika mycke värme??
xenon watt kan sällan bli samma värme som halogenwatt.. har då sett det på bilen min.Xenon-watt alstrar lika mycket värme som hederliga halogenwatt, men xenonwatt är några ggr effektivare än halogenwatt.
Sedan skulle jag inte mata på med 100wattare av flera orsaker än just bara reflektor/kablar, statorn kommer troligen inte klara av detta och om det medför brunnen stator eller annat vet jag inte.
Jo det med att spacea ut lampan har jag läst mig till med men köper inte riktigt ideen då man tappar ljusbild även på detta sätt. Har dock ingen större koll på hur mycket man tappar då ingen påvisat det.Du kan med ett ganska enkelt handgrepp minska spridningen mellan hel och halvljus.
Lägg en bricka som är lika stor som lampsockeln alternativt en o-ring så att det flyttar ut lampan mellan 2.5 - 3 mm.
Då kommer vinkeln mot reflektorn att ändras och därmed kommer spridningen mellan hel och halv att minska ca 50%
Nackdelen: (om det räknas som nackdel) 'Kanten' på ljuskäglan blir inte knivskarp.
Skall själv montera 55w Xenon och sedan testa montera distanser på lampan.