Är det någon här som är haj på hur skyddsfunktionerna i ecu:n fungerar?
Problemet jag har med min 11:as Rmk assault är att den börjar bryta/feta på när jag håller fullt ibland, vart förbannad en gång och fortsatte att hålla fullt när den bröt, slutade då med att den bara gick på en cylinder.
Skruvade av tändstiften som var blöta i bränsle och rengjorde och startade och körde vidare sen.
Verkar främst uppkomma när maskinen är riktigt varm.
Så min fundering är om det är avgastempen som börjar skena och Ecu:n fetar på för att förhindra haveri måntro?
Ska tillägga att detta problem uppkom ~20mil efter att jag bytt till wössner kolvar samt en SLP topp efter ett kolvhaveri.
Fungerade klockrent första 20milen men sen kom det som smygande och blev värre och värre, i början kände jag bara att motorn kändes konstig mellan varven på fullgas, och tillslut så kunde jag bara gasa till så bröt den.
Har ingen PC5 på den (som slp rekommenderar med toppen) men han som repade cylindern och sålde toppen åt mig menade att jag inte behöver det med enbart toppen.
Första tanken var att det var det som var felet, men varför skulle den då fungerat de första 20 milen?
Kompen ligger på 9bar på båda cylindrarna kall, så nåt kolvhaveri lär det inte vara.
Kom på nu att jag tror jag glömt att kolla avgasportarna, det ska kollas imorgon!
Nån som har några ideér?
Problemet jag har med min 11:as Rmk assault är att den börjar bryta/feta på när jag håller fullt ibland, vart förbannad en gång och fortsatte att hålla fullt när den bröt, slutade då med att den bara gick på en cylinder.
Skruvade av tändstiften som var blöta i bränsle och rengjorde och startade och körde vidare sen.
Verkar främst uppkomma när maskinen är riktigt varm.
Så min fundering är om det är avgastempen som börjar skena och Ecu:n fetar på för att förhindra haveri måntro?
Ska tillägga att detta problem uppkom ~20mil efter att jag bytt till wössner kolvar samt en SLP topp efter ett kolvhaveri.
Fungerade klockrent första 20milen men sen kom det som smygande och blev värre och värre, i början kände jag bara att motorn kändes konstig mellan varven på fullgas, och tillslut så kunde jag bara gasa till så bröt den.
Har ingen PC5 på den (som slp rekommenderar med toppen) men han som repade cylindern och sålde toppen åt mig menade att jag inte behöver det med enbart toppen.
Första tanken var att det var det som var felet, men varför skulle den då fungerat de första 20 milen?
Kompen ligger på 9bar på båda cylindrarna kall, så nåt kolvhaveri lär det inte vara.
Kom på nu att jag tror jag glömt att kolla avgasportarna, det ska kollas imorgon!
Nån som har några ideér?