12a m800 stendöd

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Lagen om allts jävlighet gör sig ständigt påmind :( Skulle ut i govädret imorse med polarna å åka, försöker dra igång m800an, den ger en avgasknall, lovar några gånger men sen är den stendöd?? Nån som har nåt tips? De 3 säkringarna i kontakten under huven är hela..

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Soppapumpen kan fastna ibland, ta isär den och koppla ett 12v batteri på kabeln så du kör den åt fel håll, sen till baka igen så funkar det.. Om det nu är pumpen som fastnat!

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Ett tips från en bekant var att ta lös kabelstammen som går till styret, och då kommer det ström till displayen (lyser bara "rött" dock), hade lös stiften och de var sura. Ska montera ihop senare å se om den startar.. men kan de vara kortis/krypström i någon kontakt/kabel i styret?? Det har varit rätt kallt ett tag och vips slog det om och blev milt, om de kan ha nån inverkan..?? Går den i nåt safemode då så den inte startar alls? tycker ju säkringarna borde brunnit då.. Om den inte ger gnista vad har pajat då?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Testa byta tändstift och se om du har gnista då , har du ingen gnista då skulle jag då ha lämnat in den hos åf. Du har ju trots allt garanti

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Gnista ger den, så den är nog bara sur.. ska lämna öppet över natten å montera ihop imorrn å se... kanske murphy hade en dålig dag idag haha

e34matte

Välkänd medlem
21 jan 2009
186
0
16
Luleå
Startade direkt imorse när jag testade, så de var nog nå fukt i nåt reglage, när de fick torka + att jag haft isär kabelstammar osv så "nollades" kanske nåt. Nu gick den 5 mil som en klocka :)