Hej!
Har en Ski-Doo BCX 13 som jag körde i veckan utan några som helst problem.
Igår när jag skulle starta den så var den helt stendöd.
Har bara elstart och när man försökte starta den så kom det bara ett DRRRRR ljud precis som om batteriet är slut/håller på att ta slut.
Försöker ladda batteriet men laddaren säger att det är fulladdat.
Försöker med starthjälp men då klickar den till en gång sen händer inget mer.
Lite senare på dagen så kommer ett DRRR ljud sen låter det som om startmotorn (eller något annat) snurrar helt fritt men inget händer. Varken instrument eller något annat lyser.
Försöker värma upp motorrummet med kupévärmare men det hjälper inte.
Struntar sen i det i går kväll.
Idag går jag ut och tänkte spela in ljudet för att visa verkstaden imorgon. Men döm om min förvåning då skotern bara går igång direkt. Utan några som helst problem.
Dilemmat nu är att jag vill helst inte köra den och ha ett den kanske står helt stilla flera mil ut på fjället.
Är det någon som har haft samma problem eller vet vad det kan vara?
Jag är grymt dålig på att mecka. Så ska ni tipsa om något så gör det så enkelt så möjligt
Har en Ski-Doo BCX 13 som jag körde i veckan utan några som helst problem.
Igår när jag skulle starta den så var den helt stendöd.
Har bara elstart och när man försökte starta den så kom det bara ett DRRRRR ljud precis som om batteriet är slut/håller på att ta slut.
Försöker ladda batteriet men laddaren säger att det är fulladdat.
Försöker med starthjälp men då klickar den till en gång sen händer inget mer.
Lite senare på dagen så kommer ett DRRR ljud sen låter det som om startmotorn (eller något annat) snurrar helt fritt men inget händer. Varken instrument eller något annat lyser.
Försöker värma upp motorrummet med kupévärmare men det hjälper inte.
Struntar sen i det i går kväll.
Idag går jag ut och tänkte spela in ljudet för att visa verkstaden imorgon. Men döm om min förvåning då skotern bara går igång direkt. Utan några som helst problem.
Dilemmat nu är att jag vill helst inte köra den och ha ett den kanske står helt stilla flera mil ut på fjället.
Är det någon som har haft samma problem eller vet vad det kan vara?
Jag är grymt dålig på att mecka. Så ska ni tipsa om något så gör det så enkelt så möjligt