Tack för svar.
(Är 189cm lång, 86 kilo.)
Jag tänker mest på körning i skogsmiljö, dock med ganska mycket snö, inte så mycket fjällkörning.
Tänker att en 144" är smidigare för mig men vill ju inte tappa greppet ute i lössnön.
Hur mycket man än försöker köra utanför led, så måste man ju likt förba..at köra det varje gång man är ute emellan vissa punkter.
Misstänker att en 144" matta kan kännas lite trevligare på led, och att den gott och väl räcker till den körning som finns runt Boden.
RMK har ju i år en 800 som har 144" matta, hade ju nästan annars mest kollat på Summit 600 just med tanke på smidighet och 144" mattan. (vet att fler gör 600:a mountain med 1442 mattor, men snöat in på just SkiDoos)
Assaulten verkar vara för bred och troligtsvis för hård i fjädringen för min körning, annars har den ju också 144" matta, samt att den har en 800cc motor som lockar.
Väljer jag RMK 800 med 144" får jag kanske vad jag söker i allt för min åkning:
*Smal & smidig mountainmaskin
*Helst en 800cc, då vet man att det inte blir för lite motor i mitt fall
*144" högkamsmatta, som är ok de bitar jag måste köra efter led, men ändå tillräcklig för att busa runt i djup snö.
Fasen, man blir inte klok på allt detta...
Så jäkla sjukt att man inte kan få testa innan man köper, fast jag förstår ju återförsäljarna också...de vill ju inte tappa värdet på en ny skoter bara för att jag vill testa..helt förståeligt..
B A J S!!!