2" styrhöjjare passar perfekt på Triple Touring

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Aningen onödigt inlägg detta kanske men jag monterade nyss 2" styrhöjjare på min Triple Touring -01, det passar hur bra som helst och man behöver inte förlänga någonting. Min gissning är att ytterligare 1" också går bra

Kan vara bra för den som funderar på att höjja Triple Touringen otroligt låga orginalstyre

Rackelsmurf

Välkänd medlem
21 okt 2008
284
0
16
Utanför Piteå
Tycker det låter som ett rätt nödvändigt och informativt inlägg, en av de vanligaste funderingarna är ju just hur mycket man kan höja utan behöva förlänga.

Last edited:

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Tycker det låter som ett rätt nödvändigt och informativt inlägg, en av de vanligaste funderingarna är ju just hur mycket man kan höja utan behöva förlänga.
Skönt att höra att inlägget inte dömdes ut:)

Jag skall nog prova att höjja ytterligare 1", tror det blir ännu bättre körställning då

Diesel Nordlöf

Välkänd medlem
7 jan 2011
284
5
18
Kan meddela att 4" också går bra utan att behöva förlänga något på Triple Touringen. Men mer än så då måste man förlänga, alternativt hitta en bättra dragning för chok och framförall gas/oljepump vire. Bromsviren/slangen klarar 1" till om man rätar ut bromsröret lite

Mhimili

Välkänd medlem
22 jan 2011
184
0
6
Sundsvall
Jag kan meddela att 3" går på en ZR 600 -98 (med förgasare) utan att förlänga. Det är dock precis att gasvajern räcker.