Hallå! Jag har en Polaris XC 600 Edge, första gång registrerad i 2003 (regnummer sxm196) som för närvarande inte har någon gnista. Jag har kopplat ur den röda knappen som man kan stänga av motorn med (ska den då egentligen gå då? se gärna bilder), rengjort och smord en stor kontakt under oljetanken, kopplat ur en svart sladd med vit stripa, bytt tändstift och generellt försökt att se om jag hittat något fel... Det enda jag kan konstatera är att det inte finns någon gnista.
Jag behöver nu specs och kanske en liten förklarning på hur man mäter stator. Sladdarna i den sotra hvita kontakten under oljetanken är bruna och gula, har jag för mig.
Om någon har några andra tips, är jag mycket lydhör för detta? Går det t.ex att testa CDI på något vettigt sätt?
Undrar i o för sig också om detta är en udda skoter; ser inte ut att figurera så ofta på listorna hos reservdelsförsäljarna. Eller är detta en Polaris INDY XC 600 Edge?
Tacksam för alla relevanta svar!!!
Mvh Lochraceness
Jag behöver nu specs och kanske en liten förklarning på hur man mäter stator. Sladdarna i den sotra hvita kontakten under oljetanken är bruna och gula, har jag för mig.
Om någon har några andra tips, är jag mycket lydhör för detta? Går det t.ex att testa CDI på något vettigt sätt?
Undrar i o för sig också om detta är en udda skoter; ser inte ut att figurera så ofta på listorna hos reservdelsförsäljarna. Eller är detta en Polaris INDY XC 600 Edge?
Tacksam för alla relevanta svar!!!
Mvh Lochraceness