Hei.
Jeg har et merkelig problem med scooteren
Den vil ikke gå på høyt turtall, alt over 1/2 gass går mye mørk røyk og den får ikke turtall, nesten som at den får for mye bensin.
Har nettopp byttet EGT fordi nn var defekt med en jeg hadde liggende fra 2007 iq440, denne målte jeg til 2.3 kOHM som stemmer mot servicemanualen.
-Comp på begge sylindre er rett under 120 psi.
-TPS gir 0,95v ved idle
-bensintrykk målt til 4.5 bar (servicemanual sier 4,0-4,1 bar, kan dette være problemet?)
Hvis jeg holder turtallet oppe og jobber mye med gasser og gir ca 90% av WOT og da til slutt gir full gass, kan den gå ordentlig og gi rundt 8200 rpm, ellers er det mellom 7400 og 8000 rpm med full gass.
Km er 4012km og 225 timer kjørt.
Følgende video viser problemet.
http://www.youtube.com/watch?v=vM0UmlUxCsA
Den nærmeste polaris forhandleren koblet ikke til diagnose kabel eller og hadde heller ikke start på scooteren, men kom med prisoverslag på ca 30000 NOK for bytte av begge sylindre og stempel, med forklaringen at motor var totalhavarert.(tipper at comp da ikke skulle vært 120psi?)
Håper på svar og gode innspill
Sent from something.....of another world..
Jeg har et merkelig problem med scooteren
Den vil ikke gå på høyt turtall, alt over 1/2 gass går mye mørk røyk og den får ikke turtall, nesten som at den får for mye bensin.
Har nettopp byttet EGT fordi nn var defekt med en jeg hadde liggende fra 2007 iq440, denne målte jeg til 2.3 kOHM som stemmer mot servicemanualen.
-Comp på begge sylindre er rett under 120 psi.
-TPS gir 0,95v ved idle
-bensintrykk målt til 4.5 bar (servicemanual sier 4,0-4,1 bar, kan dette være problemet?)
Hvis jeg holder turtallet oppe og jobber mye med gasser og gir ca 90% av WOT og da til slutt gir full gass, kan den gå ordentlig og gi rundt 8200 rpm, ellers er det mellom 7400 og 8000 rpm med full gass.
Km er 4012km og 225 timer kjørt.
Følgende video viser problemet.
http://www.youtube.com/watch?v=vM0UmlUxCsA
Den nærmeste polaris forhandleren koblet ikke til diagnose kabel eller og hadde heller ikke start på scooteren, men kom med prisoverslag på ca 30000 NOK for bytte av begge sylindre og stempel, med forklaringen at motor var totalhavarert.(tipper at comp da ikke skulle vært 120psi?)
Håper på svar og gode innspill
Sent from something.....of another world..