Jag vet inte varför det skulle behövas sträckare? En så kort rem med kord vävd i alla riktningar kommer inte att tänja sej mätbart.
En sträckare som trycker innåt, som de flesta kedjesträckare ser ut, kommer att markant minska remens livslängd då man får en växlande sträckning/kompression på remmens insida, en sträckare som trycker utåt minskar omslutningen på hjulen vilket inte heller är bra. Exakt remlängd är det bästa alternativet om man bara klarar hålla toleranserna.
I en annan fråga, från en med en egen E-tec 800a, så dom där 163 kusarna dom gör reklam om, dom vet jag inte vart dom gömt.....
"missförstå mej rätt", inget fel på motorn men den annonserade effekten har den inte....... den har 163 kusar lika lite som nån annan tillverkare har det. Som alla andra masspruducerade 800or gissar jag på att den har 125 hästar, (i bästa fall, kan lika gärna vara 85), när man ger fullt och sen klättrar sakta mot 140-150 dit den når på 20-25 sekunder, (även det i bästa fall), Och oavsett om det står Poo, Doo eller kissemiss på reg-beviset är effekterna tämligen likadana. Tycker överlag att en tidsaxel är något som bör finnas i alla bromsdiagram, särskillt på 2-T.... Ge mej en lätt 2T-motor med 140 hk i toppeffekt men som levererar det efter 1 sekund så kommerjag bli en lycklig gammelgubbe! (som i verkliga livet "alltid" har mer effekt än alla 160 kusars standardmaskiner)
..... tror jag råkade svammla iväg från ämnet lite =)