270 turbokitt

Viper270

Medlem
3 jan 2015
24
0
1
Hudiksvall
Hallå!! E det nån som monterat ett 270 turbokitt på en -15 viper mtx 162"?? Nån som ha nå bra förslag på variator bestyckning?? Ha lite problem med övervarvning men jag ha inte hunnit prova mig fram nåt än:)..

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Mitt tips är att prata med Magnus på NTC i Arvidsjaur och följa hans råd till punkt och prick!
Har mitt kit därifrån, och det lilla jag kört så funkar det klockrent!

Viper270

Medlem
3 jan 2015
24
0
1
Hudiksvall
Pratade med en kille i Vilhelmina å han sa att dom inte hade nå riktigt utprovat och då ringde jag och pratade med mcx och fick lite tips men jag tänkte jag skulle höra mig för lite här oxå:).. Har du 270 kittet på din eller?

Viper270

Medlem
3 jan 2015
24
0
1
Hudiksvall
Knacket!! Jag pratade med Magnus och han sa att dom inte hade hunnit prova ut nåt optimalt kitt ännu men han trodde dom skulle få till inom en snar framtid:).. Vad kör du på för helix och fjäder? Jag tänkte mig en 43 gradin helix och Yamahas vit vita fjäder. Till och börja med iallafall:)

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Mycket riktigt. Jag kör med grejerna som NTC utgick med att använda från början, nu blev det inte så utan det ska göras en del ändringar innan dom kan göra kalibreringen så bra som möjligt. Plus att föret för kalibrering inte heller är optimalt.

Nu sitter det iaf Supertipp 55g, 53R47 graders helix och nån typ "torsion" fjäder.

Har hunnit bränna några kilometer så kan inte uttrycka mig hurvida grejerna fungerar, men detta skickade Magnus för att göra den körbar!

Viper270

Medlem
3 jan 2015
24
0
1
Hudiksvall
Ja men det e typ samma som jag ha.. Huvudsaken e att den inte övervakar hahaha.. Då få man då chans å köra in maskin;).. Det hade kommit lite snö när jag prata med honom så det skulle inte ta så lång tid innan dom kunde släppa ett kitt som va optimalt ;)