300 ramp till TRA 2

filofax123

Aktiv medlem
9 jan 2009
59
0
6
Vid kontroll och rengöring av variatorn på min MxZ 800 -01 så ser jag att tidigare ägare gjort en startgrop i en (1)!!!! av ramperna:stupid:. Inte konstigt att den kärvat, levt om och haft besvär med att växla upp.

Finns det någon som har en 300 ramp över och är intresserad av att sälja den?

Har kollat skoterskrotarna och de är lika tomma som plånboken blir om jag köper en ny!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
vet du ingen som e duktig och svetsa då? det funkar har jag hört!

gör en mall från den som är hel och svetsa på sen fila av så den blir som mallen!

filofax123

Aktiv medlem
9 jan 2009
59
0
6
Jag gick ut och la igen med svetsen och slipar av den, men det är svårt att få till exakt samma form! Bäst hade varit att få slänga i riktiga grejor, men nu provar vi så här! Har svårt att tänka mig att det kan bli sämre. Reagerade på att återförsäljarna endast säljer ramperna i pack om 3 och tar runt 1200 + moms!

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
perfekt bara prova och se den kan ju gå bra då har du ju sparat några tusen;)
kom gärna med resultat här får höra om de gick vägen!:beer:

filofax123

Aktiv medlem
9 jan 2009
59
0
6
Jodå nu funkar det igen. Kan uppleva en viss antydan till att den vill vara lite olydig på låga varv, men det var ju där gropen var som jag senare försökte få igen, så det är väl inge konstigt. Alla missljud försvann dock!! Plockade loss alla vikter och satte den med loppan i mitten på en viktpinne innan jag smärjlade av. Tycker själv det var 99% i alla fall.
Att den vill växla på vid låga varv, kan nog ha att göra med att dessa maskiner inte är gjorda för att puttra fram!