36" Framvagn går de?!

ludvigwestin

Medlem
6 nov 2014
24
0
1
Sundsvall
Hejsan. Har en Polaris Switchback Assault- 11 som jag vill smalna av! Är det möjligt att få på en 36a eller blir det väldigt dyrt då, skulle vilja ha det till överkomligt pris isåfall. Eller är en 39" att föredra?

Tacksam för svar!

Mvh
Ludvig
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Av vad jag hitta så är dina dämpare 437mm långa.
Framdämpare 2013-16 pro rmk = 422mm
Framdämpare 2011-12 pro rmk = 445mm

Så det billigast är nog att skaffa en beg framvagn från pro rmk och då blir den 39".
Annars har du Peter Wilhelmssons framvagnar då får du 36" utan att byta eller ändra dämparen.
Mina framvagnar passar endast till 422mm lång dämpare.
 

ludvigwestin

Medlem
6 nov 2014
24
0
1
Sundsvall
Han skriver att de kan behövas en minimal kortning på en 36". Hur kan de vara möjligt på en Swb men inte en rmk assault då de är samma dämpare? Någon tanke på de? Eller ska de bara passa med en 36" på min utan kortning?
 

ludvigwestin

Medlem
6 nov 2014
24
0
1
Sundsvall
På så viss, då har jag förstått fel! Men det spelar ingen roll från vilken årsmodell av PRO rmk ja tar framvagnen ifrån då? Och jag behöver inte korta mina original dämparna på en av Wilhelmssons framvagnar. Tacksam för tålamodet med frågorna!

Mvh
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Du kan inte montera en framvagn från en pro rmk (39") utan att fixa dämparna. Jag har 36" på min rmk assault och det är en Wilhelmsson framvagn. Där finns det ett utfjädringsstopp på övre a-armen som förhindrar att den pressar ihop/ner framvagnen för mkt vid skidlyft.

Enklast är att maila Peter om du undrar om saker angående hans framvagnar. tror han tar runt 6 000 för en framvagn till rmk assault lär väl va ungefär desamma till en switchback
 

ludvigwestin

Medlem
6 nov 2014
24
0
1
Sundsvall
Okej, ja man kanske får höra med honom! Det är inte beroende på spindlarna att det behöver ändras på dämparna? Så om jag skulle ha pro rmk eller rmk assault spindlar att det går bättre?