377 remfunderingar

jasajude

Välkänd medlem
19 okt 2008
228
1
16
pite
köpte en ny 377 rem idag på crossfix i pite för endast 1958kr!

kom hem och tittar på den och tycker att den ser väldigt ojämn ut?

på vissa ställen syns inte trådarna nånting på sidan och på andra ställen så syns dom gode mycket. (remmen liggandes på sida)

spelar detta någon roll?

känns ju som att de här är nå jävla tykongrej! =/

tacksam för snabba svar

9 nov 2009
30
0
1
Gäddede
Brukar kunna se ut så! 377an är en bra rem, men kom bara ihåg att köra in den väl, och inte minst så viktigt att varmköra remmen. Är hårt gummi i 377an så den slirar om den inte får bli varm och mjuka upp sig lite!
Ett annat tips är ju att tvätta remmen i varmt såpvatten å gärna skrubba den lite med en tvätt svamp innan du monterar den. Blir en hel del rester kvar sen tillverkningen även silicon för att skydda gummin från att torka!

Mikey2000

Medlem
26 jul 2005
22
0
1
Gäddede
Instämmer med Jonas, kör in remmen väl och se till att varmköra den varje gång innan du börjar pressa den så ska den hålla bra.
Jag har kört runt 260-270 mil med min 377:a på bcx:n och den ser som ny än. och då är det mestadels lek och klättring på dom milen.
Sen kan jag tipsa att kolla upp remmar via ebay ifall du ska köpa många, slökollade lite för nån vecka sen och hittade en firma från staterna som sålde 5pack 377: or för strax under 4000:- inkl frakt.

Last edited: