38as Matta på polaris indy sport -89

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Hej, har blivigt erbjuden att köpa en indy Sport 340 i fint skick för en liten peng. En kompis har en 307lång matta med 38as kammar liggandes å ja undrar om de skulle gå att få den att passa på indyn å om den ens skulle orka dra runt?. Självklart så ska ja ju dreva ner den några kugg. :) Tacksam för svar!
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Den orkar,men blir ju inte världens snabbaste skoter:bigsmile:men dreva den för ca 100km/h,då borde den ju funka rätt bra från botten åxå.
 

peltor

Aktiv medlem
30 dec 2012
62
0
6
Haha Hade inte räknad med det, Pappa hade en fabriksny -88 å sa att den var lätt å gick bra efter led å drog lite bränsle,men att mattan var helt värdelös.. visst borde den börja gå i snön helt ok då också? :)Har ju inte en superekonomi heller..
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Den blir som natt&dag på all sorts körning med mattbytet kan jag lova,enda du förlorar är ju toppfart,men det är ju inte så noga.
Hadde en -90 500 sks med 38mm matta länge,länge sedan,var riktigt kul å köra efter matt bytet&idag så tycker ju ingen att en 38a är"grov matta":bigsmile:
 

frostis440

Välkänd medlem
1 jan 2000
128
0
6
Ånge
Den orkar,men blir ju inte världens snabbaste skoter:bigsmile:men dreva den för ca 100km/h,då borde den ju funka rätt bra från botten åxå.
Dreva den för 100 ? Vad är den drevad för original då ?
Tror aldrig att jag fick min att gå över 110, och det var stumt länge på hårt underlag.
Mattan original är väl 19 eller 21mm typ, fungerar inte alls utanför leden.
Jag skaffade extra toppar och planade dom, men det resulterade bara i blåsta vevhuspackningar.

Så tipset är väl, på med 38as matta och försök få tag på en motor billigt från indy trail, också fläktkyld men 488cc.
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Den är säker drevad för betydligt mer än 100km/h orginal(kommer ju naturligtvis inte upp i den teoretiska hastigheten)går ju å räkna på d,de flesta skotrar har ju över drevning orginal,men är ju bara å ta från en gt drevningen(billigast)borde ju gå å hitta.