4 st tändstift Crossfire 800

Arcticcat f703

Välkänd medlem
9 maj 2009
256
0
16
Sundsvall
Hej!

Idag såg jag att det satt 4 Stycken tändstift på Crossfiren! 2 på varje cyl! Varför är det så? Har det med förbränning att göra eller?

Och vilken Slutburk är det som rekommenderas på denna skoter?! Vill inte ha för högt, men endå mycket smatter o.s.v!

MVH

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
jag var rätt snabb att såga dubbelstiften då jag färväntade mig en SDI eller DI och tyckte det kändes lite 70 tal (kawasaki hadde det en gång i tiden ) men har ändrat mig , det ska ge bättre emisioner på delgas , förbränningshastigheten ökar = mindre förtändning behövs och motorn blir effektivare och mindre spikningskänslig , det borde ochså eliminera problemet med släckta stift

Tikkas ppc burk är jag impad av , den både ger effekt med bra passform , det är dock en wildsound å låter en hel del :) , men de finns en mild sound ochså som jag dock inte har hört

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.848
872
113
Kramfors
Normalt sett behöver man inte dubbelstift under 100mm borr så det låter lite overkill. Men sitter det där så är det ju bra på alla sätt o vis

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Bränsleförbrukningen gick väll ner betydligt bara med stiften. I övrigt tror jag inte det är så stor skillnad. Körde med bara 2 stift en sänv med M8an, kändes lika rapp som tidigare.