44mm matta på en edge -01

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Japp en 44mm matta får plats alldeles utmärkt (egen erfarenhet) har själv en -01 som jag har satt i en 51mm matta i. Då satte jag dit ett mindre drivhjul men det finns gott om plats kvar till främre kylaren 20-25mm .Så jag ska sätta tillbaks orginal drivhjulen efter ett mindre haveri...

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Orginal drivhjulen på plats och ca 10-15 mm tillgodo till främre kylaren... Lätt som en plätt...

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Förlängningskit från 307 till 345 borde finnas att köpa på dom flesta skotertillbehörsbutiker själv har jag RMK slides. Men då har jag svetsat på lite nytt material samt borrat lite nya hål för att få behålla edge komforten..

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Det beror på vilken kvalitet du är ute efter.
Billigast är typen som Rinab har i vanlig plåt.
Kit som tex SLP's i aluminium som är en komplett ombyggnadssats med tunnelförlängare och allt men dom säljer givetvis enbart förlängningarna också.
Till sist finns värsta billet förlängningarna typ Mountain Machines Performance som är frästa så du har slides hela vägen bak, är färdiga för 8" vändhjul, med en passform och kvalitet som gör att dom sitter som berget och håller för allt.
Jag har själv MMP förlängningar, jag fick vänta ganska länge på dom men det var klart värt att vänta för dom är helt grymma.

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
Immy skrev:
hur mycket kostar respektive förlängare då ?? rinabs hemsida funkar inte för mig
Rinabs plåtar kostar 725:- vad SLP's förlängningar kostar i Sverige vet jag inte kolla med Motorhuset i Östersund dom säljer SLP, MMP's förlängning köpte jag av Patrik på SMP och dom kostar ca 1500:- i Sverige