44mm på viper

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
35
Tror det kommer att ta i... Men du får ju göra en kloss som e X antal cm beroende på va du har för höjd på kammarna nu. Så se du ju om han gå i genom hela vägen och gör han de äre ju bara och häkta på mattan:)




Mvh//Jonas
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Det kommer att ta i! Dock ytterst ytterst lite, man nöter fort till det.

Hade en 44mm matta på min SXR i vintras.
Räkna med att det kommer att ryka kammar dock.
 
Last edited:

Virre

Välkänd medlem
9 jan 2006
628
0
16
Kiruna
Det kommer att ta i! Dock ytterst ytterst lite, man nöter fort till det.

Hade en 44mm matta på min SXR i vintras.
Räkna med att det kommer att rycka kammar dock.
Eller så kan man lägga en 41mm matta på den. Då borde de ju fungera eftersom att 44 tog i ytterst lite
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Ska självklart stå ryka kammar.

Jag skulle satsat på en 38:a, fin allround matta. Det ända som är lite tråkigt med så låga kammar är att bromssträckan blir lååång.
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
43
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
Det kommer att ta i! Dock ytterst ytterst lite, man nöter fort till det.

Hade en 44mm matta på min SXR i vintras.
Räkna med att det kommer att ryka kammar dock.
de e väl inte så konstigt att det ryker kammar om dom tar i
och ju fortare man kör ju mer tar dom i eftersom centrufugalkraften slungar mattan utåt
nä sattsa på en 38mm eller om du tycker att inte det räcker så inhandlar du mindre drivhjul och ev sänker boggin och matar i en 44a
man kan ju även förlänga till en 345a oxå:)
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
de e väl inte så konstigt att det ryker kammar om dom tar i
och ju fortare man kör ju mer tar dom i eftersom centrufugalkraften slungar mattan utåt
nä sattsa på en 38mm eller om du tycker att inte det räcker så inhandlar du mindre drivhjul och ev sänker boggin och matar i en 44a
man kan ju även förlänga till en 345a oxå:)
En 44:a går sönder då det börjar gå undan, dom är väl främst framtagna för racing, samt en del hybridmaskiner.
Förövrigt tog det i så lite att det nöttes till, var en nit eller något, och det vart snabbt ett spår i kammarna. Så jag tvivlar på att det gjorde någon större skillnad. Att det sedan bara var kanterna som försvann och där det tog i var i mitten så krossar det ju spekulationerna ytterligare. Centrifugalkraften hade nog hemskt liten del i helvettet.

StarTrak: Klassiskt svar :) Men tyvärr håller det inte i längden ;)