Skulle inte kunna säga det bättre själv. 4t-->:bootyshake:2takt <3 , 4taktarna såg ju ut som ett gäng stridsvagnar i woppisarna på crossbanan.
2-takts män kommer aldrig våga erkänna att yamaha (4-takt) kommit ikapp nunu vann ju robbie PRO stock o open på artic cat 06 ,så en sämre driver kunde ju yamaha ha hittat ,dvs det var nog inte så ***** mycket skotern som vann
yamman är startsnabb som tusan, men då ska det läggas till att nytron var där den ända nya maskinen men nu finns ju sno pro 600an och xpn samt 600rsen , så nu har den ett sjukt bra motstånd, och robbie är grym på att köra, enormt duktig kille. men fyrtakten kommer, helt klart, dock så huserar inte lynx i staterna.2-takts män kommer aldrig våga erkänna att yamaha (4-takt) kommit ikapp nu
Såg ni ens filmen, bara där var ju nytron först att komma till första kurvan!?
Vänta några år ska ni se, 2-taktarna har ju vart i utveckling sen
-98 (då de började bli något att åka med tex racing, mxz, sno-pro osv) medans 4-takten sedan -05? (rs vector har jag för mig var den första 4-takt?)
Själv tror jag 2-takt kommer att regera tävlingarna för det är c:a 99% av alla som kör kör 2-takt. Men det är på gång tror jag!
//Rasmus
matrial kostnaden på dessa maskiner är betydligt högre än för motsvarande 2 t. kolfiber o titan är dyrt,o ja den tar de flesta starter ,men på samma sätt som 4t crossarna skiljer sig från 2t crossarna i körteknik skiljer sig skotrarna o man får pumpa sig runt i kurvorna pga skidres ,motor karaktären sliter inte loss mattan på samma sätt som hos 2t maskinerna.ibland vill man ha mattspinn för att kunna bryta omkull osv . dessa saker är ju fråga om inställningar o ban typSjälv skiter jag i vad det sitter för motortyp under min huv. Huvudsaken är att effekten finns och att det håller. Samt en resonabel vikt..
När det gäller crossar så ligger 2t och 4t ungefär lika viktmässigt, varför gör inte skotrar det?
Ja ja, man kan gå runt kring den heta gröten hur mycket man vill, men nya REV XP 600 MXZr fick i varje fall pisk Nu hade väl säkert Johan vunnit på en dylik också men det går inte att komma ifrån att 4T standardmaskiner nu i varje fall är i samma härad som 2T standardmaskinerna vad gäller cross-egenskaper Kul tycker jag, sporrar utveckling på alla fronter, både 4T och 2Tmatti:
Man kan ju fundera på varför Yamaha har satt en stjärna som Eriksson att köra i gärsgårdsklassen i stället för bland de stora grabbarna,