550f summit-06 eller rev 550f-07

Ralph88

Medlem
13 apr 2010
10
0
1

Funderar på någon av dessa och har noll erfarenhet av fläktkylda maskiner så jag skulle behöva veta lite vad som är + och - med dom? Jag ska ha den till att skjutsa barnen,dra pulka mm inte ligga och tokköra på isen eller efter leder. Vad bör man tänka på innan man köper en fläktkyld? Någon med erfarenhet av dessa skotrar? Tacksam för alla svar och tips.

Mvh​

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
49
Luleå

Funderar på någon av dessa och har noll erfarenhet av fläktkylda maskiner så jag skulle behöva veta lite vad som är + och - med dom? Jag ska ha den till att skjutsa barnen,dra pulka mm inte ligga och tokköra på isen eller efter leder. Vad bör man tänka på innan man köper en fläktkyld? Någon med erfarenhet av dessa skotrar? Tacksam för alla svar och tips.

Mvh​
Back in the days var nästan samtliga maskiner fläktkylda och det gick bara bra. Lätta rent maskinellt och ffa lätta att skruva i om något gick på tok. Det man kan få se upp med lite är att belasta dem för hårt i vädret som är just nu. Alltså dagsmeja med en massa plussgrader samt tungt kladdföre på dagen. Frånsett det samt det naturliga faktum att effekten inte är hissnande så är ofta de fläktkylda maskinerna oftast mycket driftsäkra.

Av de maskiner du listar skulle jag 10 av 10 dagar välja Summiten som familjemaskin. Mer allround och "mer" skoter enligt mig. Som ren andramaskin eller busmaskin för ovana förare/släktingar skulle dock Rev:en vara ett bättre val. Enligt mig alltså.