600 ho -03 bluddrar?

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Meen åhhh, har tidigare haft problem men att skotern bluddrar vid inslaggsvarv. Men ramper med startgropar så funkar det. Har bytt insugningsgummin, nya kolvar....samma problem.
När skotern är kall går den bra, men när de är genomvarv muckar den. Mycke pumpgas, mera bludder,

Skotern är en 600 ho -03:a
Huvuvd 400 och pilot 20, några förslag?

Kan det vara nått med tändningen? mina mätartavlor fuckkar ur när man slår på hand/tum värmarn, kan diffa 1000 rpm?

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Sv: 600 ho

Min 04 har ung samma problem som din. Över cirka 5k så finns inget bludder och mest finns det vid 4k. Den har även en tendens att inte bluddra vid belastning, t .ex i en halvbrant backe. Man kör inte så långsamt att det är ett problem för mig, men vist störs man av det!

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Okej, lät ungefär som min, märkte det dära med lite belastning åxå, ramperna som jag körde med förut var med startgropar, så det gick lättare för skotern då :D
Verkar bli mer om man pumpgasar mycke.
Det är mycke irriterande, speciellt om man ska ut i lössnön och gasa,.....

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag tror också att du måste schimsa om nålen på den. Fråga din ÅF efter schims

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Intressant, men vad som spelar så mycket stor roll är vad man kör på för höjd, att ställa in förgasaren är nästan individuellt, fast man kan så klart få tips på hur det ska göras.

Min verkstad drog ner skruvarna en bit, tills de inte vågade mer, fast då trodde jag att den gick fett. Nu när folk säger att den går magert så vette tusan.

Orkar bara inte ägna så mycket tid för bludder på låga varv, kanske blir nästa års projekt.

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Hehe ja inte lett. Undra vad staterna ligger på för höjd över havet...
Ne men jag är 99,99% säker på att min får för mycket, eftersom det blev bättre med inskruvade bränsleskruvar och kallare väder.....Ska testa och byta ut chimset på föggarna till en lite tunnare. Men man ska nog tänka sig för några ggr när man gör det. För jag tror att men kan nog göra bort sig. Måttet som är mellan trotteln och clipset ska man nog utgå ifrån, om det är 0,7 mm och man tar bort 0,3 mm närmast trotteln så måste man ju lägga till detta på "ovansidan" närmast under clipset. Typ trottel, plastchims, clips , plastchims och sedan låsklacken. För annars får man ju ett glapp på trottelnålen mm.

rev -03

Välkänd medlem
24 feb 2008
106
0
6
malung
byt munstycken. sitter ju 380 huvud å 17.5 i lågfatsmunstycke i orginal iallafall(i min rev)borde kanske va lika på din? min beter sig exakt som din. den får för mycket på låga varv.håller på å fixar min just nu kan höra av mig om ja får den å gå riktigt. kanske ska byta trottlar... hör av dig om du fixar problemet.

du kan flytta plastbrickan som sitter underclipset på nålen. de kan du flytta ovanför clipset. då sänker du nålen...