600 SDI -06:a bara dog

daveng-6

Medlem
22 feb 2009
8
0
1
Hej, Hjälp mig.

Var ut och körde idag. Mitt på leden utan förvarning dog motorn. Precis som att man tyckt in stoppknappen. När jag försökte starta igen tänder motorn en gång men går inte igång. Trycker man på startknappen som man gör innan man drar igång den så släcks instrumenten ner efter bara någon sekund. Under denna sekvens brukar även bränslepumpen gå men det gör den inte nu. Dessutom brukar beepern indikera varje gång man drar i snöret men det gör den inte heller.

Någon som varit med om liknande?

Mvh Dave

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Skulle kunna vara motstycket till desshatten som gått sönder, då kan den ej koda nyckeln, har varit med om det och då gör den som du beskriver med mätarna.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.290
86
48
Övik
Kolla batteriet och byt plats på reläerna. Det som är närmast styret är till bränslepumpen m.m, byt bara plats på det och något annat som finns där. Alla är lika

daveng-6

Medlem
22 feb 2009
8
0
1
Tackar för svaren men reläena är det inte. Har kastat om dem idag och det gav ingen skillnad. Konstaterat är att bränslepumpen inte går. Man hör att den tickar men man kan nästan tro att det fattas en "fas" om det vore en trefasmotor och att den inte orkar gå som den ska.

Fler bra förslag. Verkstaden hade inte tid förrän om en vecka och då är det bara 3 dagar till fjällen resan med grabbarna.

daveng-6

Medlem
22 feb 2009
8
0
1
Då har man fått dommen. Självförvållat! Böt matta för en vecka sedna och då måste man lös med batteriat. Jag missade att ansluta konensatorn i all hast när skiten skulle tillbaka. Skotern gick på bakströmmar tills styrboxen flög åt H-vette! Får förhoppningsvis tillbaka maskinen på onsdag. Nytt batteri, ny styrbox (inte billig) och kanske även voltregulatorn. Trist! :hmmmm2: