Hej! Jag har ett problem med min renegade 600 sdi. Idag när jag var och körde så gick skotern klockrent i början av turen men efter att vi hade stått still i cirka 15 minuter så gick skotern dåligt, den avgassmällde,varvade inte ur och gick dåligt. Efter jag kört med den ett tag fast den gick dåligt så släpper det som och då börjar den gå som vanligt utan problem. Detta har hänt ett flertal gånger, ibland har den gått dåligt redan i början av turen och sedan har det släppt och då har den gått som vanligt efter det. Motorlampan lyser ej!
Jag pratade med en som är kunnig om skotrar och han trodde att det var filtret som sitter i bränslepumpen som var igensatt, jag tog upp bränslepumpen och såg direkt att det var väldigt mycket flagor från jeep-dunkar på filtret. Jag rengjorde filtret och tömde tanken och silade bränslen genom en trasa. Efter att jag monterat dit allt och provkörde så gick den bra och fick inga avgassmällar eller gick dåligt. Då trodde jag att problemet var löst men nästa tur så gick den dåligt igen.
Någon som har varit med om detta problem och löst det?
Tacksam för svar!
Jag pratade med en som är kunnig om skotrar och han trodde att det var filtret som sitter i bränslepumpen som var igensatt, jag tog upp bränslepumpen och såg direkt att det var väldigt mycket flagor från jeep-dunkar på filtret. Jag rengjorde filtret och tömde tanken och silade bränslen genom en trasa. Efter att jag monterat dit allt och provkörde så gick den bra och fick inga avgassmällar eller gick dåligt. Då trodde jag att problemet var löst men nästa tur så gick den dåligt igen.
Någon som har varit med om detta problem och löst det?
Tacksam för svar!