Nu har jag ingen aning om den passar på de båda modellerna men jag drar bara generellt hur det brukar ligga till mellan samma motorgrupp men 100-200cc skillnad. Du kan ju kolla best nr på de båda piporna och "om" de har samma best nr är det bara tuta o åka. Men det är högst otroligt att de har sam best nr.
Om den inte har samma best nr lär det ligga till såhär ungefär---.
Förmodligen är stingergrovleken grövre på 600an, det gör att den går sämre och fetare i bestyckning. Jag antar dessutom att 600a pipan har lite längre tuninglängd med någon cm vilket flyttar ner hela registret = lägre toppeffekt om den körs på 500cc.
Kan även tänkas att första biten av krökens inner dim är grövre på 600an. Om så är fallet kommer den ge sämre ursugning av avgaser = lägre overall effekt och värdelöst lågvarvsdrag.
Men om stingern är lika grov som 500an och krökens anslutning mot grenrör är samma dim kan det vara värt att prova den pipan om du orkar bestycka in den?. Den kan då ge lite mer botteneffekt och ev lite starkare mellanreg. Men Toppeffekten är garanterat närmare 10-hk förlust pga garanterat längre tuningläng mm.
Det är ingen fara prova för den kommer gå för fett i viket fall som helst.
Däremot sätta dit 500a pipa på en 600a kan ibland bli rena rama effektpipan om man har tur. Men den vägen är farligare ,det kan bli för högt motstånd och det brukar krävas fetare bestyckning och ombestyckning till mer högvarvig variatorbestyckning dessutom.