600RMK/2012: förbrukning, problem etc

McMarcus

Medlem
20 feb 2012
6
0
1
Önskar lite feedback från er som kört/äger årets RMK600.

Vad har ni för soppaförbrukning?

Har ni råkat ut för några problem el irritationsmoment? En gång el återkommande?

Remslitage?

Om ni har gjort några mod's, vad i så fall?

Jag är en sån som köper nytt i slutet av säsongen och väljer mellan RMK600 och Summit 600.

Thanks!
 

jirno

Aktiv medlem
10 jan 2012
66
0
6
Haparanda
Jo den är bra på alla viss väldigt lätt körd. Soppa tar den ju men inte lika törstig som en 800 . Jag kör med kompisar som har 800 bara å dom är till och med sugna å byta till en 600 för det är inte så stor skillnad i effekten kanske det skulle vara större skillnad till fjälls men den är mycket lätt kördare än 800 . Nack delen jag tycker är dämparna ganska värdelösa men får nog nya på garantin . Skälv kört alla nya ppolarisarna å tycker skälv att 600 rmk är bästa valet. För mig alla fall så jag väger bara 66kg så vill inte ha en tung å tungstyrd skoter. Och har kört 110 mil nu å inte det minsta märke på remen:)
 

McMarcus

Medlem
20 feb 2012
6
0
1
Ok, tack för det. Har du koll på ungefär hur mycket den drar? Vad brukar polarnas 800:eek:r ta vid samma typ av körning?
 

jirno

Aktiv medlem
10 jan 2012
66
0
6
Haparanda
Nå när vi brukar vara å köra ca 10 mil så går det ca 36 liter i 800 å ca 28 liter i min. Men svårt å veta vad dem drar beror på hur man kör å var men skulle gissa på 2-6 liter milen.
 

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Ligger man och surfar puder med vidöppna spjäll så går det bränsle oavsett skoter, 3-4 liter/mil kan du lätt räkna med då. Men 600cfi'n är rätt snål annars och det är ingen jätte skillnad mot 800an i effekt, det är vridet som finns i 800an som man kan sakna på en 600.

Jag skulle välja rmk före summit alla dagar. Summiten är inte alls lika lättkörd och smidig som rmk, ända fördelen är att du får något bättre bränsle förbrukning med e-tecen. Men det är ingen stor skillnad i förbrukning.
 

silas

Aktiv medlem
26 okt 2009
60
0
6
sundsvall
Gick ur inkörningsläget nu i veckan och kört ca 30 mil led efter det. Vid ren ledkörning har jag legat på 2,1L per mil. Drar knappt olja. Motorn är rapp och i mina ögon levererar riktigt bra. Har inga anmärkningar på min 144 hittills.
 

maxnut

Medlem
30 jan 2012
18
0
1
Gick ur inkörningsläget nu i veckan och kört ca 30 mil led efter det. Vid ren ledkörning har jag legat på 2,1L per mil. Drar knappt olja. Motorn är rapp och i mina ögon levererar riktigt bra. Har inga anmärkningar på min 144 hittills.
Hvordan merket du at den gikk ut av innkørningslage, og hvor langt hadde du da kjørt?
 

silas

Aktiv medlem
26 okt 2009
60
0
6
sundsvall
Hvordan merket du at den gikk ut av innkørningslage, og hvor langt hadde du da kjørt?
Du märker det !! :) Annat gassvar. Ökade nästan 20 km/h toppfart. Mindre förbrukning.
64 mil och 25h cirkus. (du skall ju ha över 6500 varv/m i 10 tim innan det släpper) Jag hade iaf 4,5 tim kvar när jag var inne på service runt 30 mil.