600rs, hittat felet dåligt komp på ena kolven.

larsson92

Medlem
2 mar 2011
30
0
1
tjena har haft ett problem med min skoter

Det hela började med att jag fick en felkod som menas att jag har för höga avgastemperaturer.
Och då hörde jag att man skulle byta till större munstycken, sen så har den börjat tappa effekt efter ett tag och låter som en moppe, samt att den hänger upp sig vid varven på tomgång typ ibland 3 tusen och ibland 5 tusen vid dragläge. Testade och rengöra förgasaren och bytte till större munstycken = ingen skillnad samma problem.
Kolla efter tjuvluft i packboxen och insugs gummin och den drog ingen tjuvluft.
efter det kollade jag reedsen och dom var det inga skador på. sen kollade jag kompen och då var det knappt nån komp i ena kolven. kan ju inte vart nått större skada där efter som den går bra i början när den är kall och kommer upp i varv men sen så vill den inte mer. men det lustiga är att kan det kanske blivit nått i kylaren? och bestyckningen ska ju inte behöva bytas eftersom den har ju gått perfekt med den bestyckningen tills den verkar ha gått varm på nått sätt.
kan det har bildats is propp i kylaren kanske.
den verkar ju iallafall inte få för lite soppa.
men bör man kolla något med kylningen, är rädd för att samma sak händer nu när jag förmodligen måste byta kolv eller kolvringar.
 

jejjk

Välkänd medlem
18 nov 2010
142
0
16
Sveg
Vad hade du för bestyckning? Vart kör du och vad för avgastemp hade du?

Jag hade också noll i komp på ena. Ska få nya cylindrar kolvar å lite mer saker i morgon.....