670 BigPipe-X ( 1999 ) Eftermontera backväxel, Vilka passar... ?

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Undrar vilka backväxlar som passar till min skoter en Lynx BigPipe X? Jag gissar att det är samma back till flera modeler,,,Vore tacksam för svar,,,:)

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Reverse..

I och med att din LYNX använder sig av Ski-Doo's kedjehus/växelhus så kan du använda huset ifrån åtskilliga av Ski-Doo's modeller utan problem.
Det enda du måste anpassa är dreven ( utväxlingen ).

Titta exempelvis på en LYNX GT-670 av årsmodell 2000 om du vill se en trolig utväxling som skulle passa.

Last edited:

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
Hmm lite mer exakt hade varit att föredra innan jag försöker ringa runt på skrotar och så och försöker ragga en backväxel,
Tack för svaret 2stroke. :)
Och att du ändrade rubriken lite du vet jag har lite svårt för att stava och sånt, gjorde annat roligt istället för att gå i skolan,,,,:rolleyes:

Jag har försökt att få info från min lokala Lynxhandlare men ingen hjälp där inte han vill pracka på mig en ny rackare..

Senast redigerad av en moderator:

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Hit & Dit

:)

Du kan ta backväxeln ifrån vilken G-Type chassie som helst !

Vad gäller Ski-Doo modellerna så passar nog lådan också ifrån det
sk. S-2000 chassiet, dock inte själva växelspaken som är unik för LYNX respektive Ski-Doo.

.

StubbRubb

Aktiv medlem
26 jan 2006
86
0
6
Ö-vik
jag får kolla lite mer,,att det blev tokigt på textstorleken beror på att jag skrev i Word (för det mesta ) och klistra in det här,,Jag stavar som ett arsle kort och gott...:rolleyes: