670 Rave

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Hallå.
Strulat med skotern som vanligt i helgen.
Ser att det läkt bensin ur bensin pumpen. På min skoter sitter pumpen lodrätt, det är ju mycket hemmabygge så jag vet inte om det är rätt?
Sedan har jag också sett att det läcker bensin ur ett hål längst upp i locket på pumpen.
Ja översta delen, det är ett sexkatig försänkning mitt, där mitt i siprar det ut bensin ibland.
Skall beställa en renoveringssats då jag hade upp den och såg att det nog är dags.
Mvh

Last edited:

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
?
Jag har svårt att tro att ingen vet hur bensin pumpen sitter på sin skoter?
Mikuni är ju inte direkt ovanlig.
Ska jag tvingas posta i annan forumdel.
Mvh

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Så här ser pumpen ut i alla fall, verkar vara ganska standard, finns på både rinab och skoterdelen.
Nu är då renoveringsatsen beställd.
Hålet där det rinner ut bensin är det inringade.
Jag gissar att det är bensin som sugs från vevhuset in i pumpen som rinner ut där. Via vacumslangen, bensin som hamnat där pga dålig nålventil eller:cool:

Nivån i förhållande till tank kan det ha någon betydelse? Så här sitter den på min.

2T_Power

Medlem
13 dec 2007
48
0
1
Härnösand/Umeå
Tjena!!
På min skoter sitter min bränslepump också lodrätt och det funkar bra.
Nivån på bränslepumpen i förhållande till tank har ingen betydelse.
Den blir nog bra efter en renoveringssatts.

Mvh Tobbe

andrel2

Välkänd medlem
1 jan 2000
650
2
18
Arjeplog-->Umeå
Den sitter lodrätt på ett cobra chassi som jag tittade på förra veckan. Så det verkar vara rätt, men med det säger jag inte att den inte kan sitta horisontelt också.
Jag bytte packningar i den för någon dag sedan, nu läker den inget och inte heller i hålet där uppe.
Jag gissar att hålet är en evakuering för om skotern dra upp bensin i vacumslangen skall den kunna läcka ut där, annars slutar kanske pumpen fungera. Byte även nålventil så det var nog en del i problemet.
Mvh

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Den sitter lodrätt på ett COBRA chassi som jag tittade på förra veckan.
Nivån på bränslepumpen i förhållande till tank har ingen betydelse.

Den sitter lodrätt även på GLS chassit.

Man bör sträva efter att ha bensinpumpen högre än impuls ingången i vevhuset för undvikande utav kondens som då kan hamna i pumpen/membranet som kan leda till frysningar i pumpen.

.