Tjena Fopson!
Lite info om SLP Power pack hittar du på följande länk. PP finns förmodligen hos din Polarishandlare.
http://www.slp.cc/Polaris_Catalog/powerpack.html
Min SKS var absolut inte hopplös före PP men blev så mycket bättre med. Svågern som tidigare hade en Ski-doo GT 583 97:a blev så imponerat av draget att han var tvungen att byta sig en större maskin.
Ski-doo freak som han är så blev det inte en Polaris, utan en GT 800 SE.
PP tjänar som ledskenor i förgasaren och är konstruerade som två plåtbitar vilka trycks fast i förgasarhalsen.
PP har till uppgift att minska turbulensen i förgasaren vid låga trottellyft och därigenom förbättra vakuumsignalen för bränsetillförseln.
Du kan närmast likna fenomenet med vatten som hälls ned i en flaska.
Vattnet strömmar laminärt och kontrollerat genom halsen, men därefter turbulent och okontrollerat genom flaskans tjockare nedre del. PP monteras efter trotteln i förgasaren och lurar, så allt säga, gaserna att tro att förgasaren har samma diameter både före och efter trotteln.
Beträffande kylningen så har min SKS hittills aldrig gått varm, trots tung pulk och sladdragning. Dock hade Polaris vissa problem under 99 och 00 innan extra kylare infördes som standard på Europa modellen.
Bränsleförbrukningen ligger idag på mellan 2-3 l/mil.
Jag gissar att komforten är lite bättre på XLT-Touringen, i varje fall om den är utrustad med Xtra-12 boggien.
mvh
Lars-Eric