? 800 ? Bränsleförbrukning...?

pele

Medlem
1 jan 2000
8
0
1
Vi är några som diskuterade bränsleförbrukningen på Ski-Doo och Lynx 800:eek:r (MXZ & Rave). Men vi kan inte komma överens vilken förbrukning dom har. Någon som har erfarenhet? Berätta gärna...
 

Hasse Gashäng

Välkänd medlem
1 jan 2000
184
0
6
Har kört tillsammans med en kompis över 180 mil på en vecka. Han hade en rave 800. Hans snittförbrukning var 1.9l/mil. Min var 1.8 (mountain cat 800). Båda var -01.
Var mest jämn hög fart på fina leder och vi turades om och dra en riktig tung kälke. Ganska imponerande siffror!
Men båda maskinerna vill ha 3liter eller mer när vi leker bland fjällen.
 
N

Nilla

Det tycker jag är jätte bra förbrukning.
Vad är hemligheten bakom den bestyckningen.
Min a-c trippeln vill ha runt 3 liter milen oavsett var jag åker, kan ligga i 70 blås på sjön Jämn och fin gas 2,9 l milen.
Sen kan det bli knicksig skogsled 3,1 l milen, det är inte så stor skilnad tycker jag, finns det något man kan gör åt detta eller är den maskinen sådan?
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Jag hade en Rave -01 och när den var ny drog den runt 3 liter. Efter att den var inkörd och hade gått runt 100 mil sjönk förbrukningen. När jag sålde den hade den gått 230 mil och då drog den under 2 liter på lättare touringkörning. Runt 2,5 liter vid busigare körning.
 

Fast

Aktiv medlem
1 jan 2000
92
0
6
Det finns att köpa nya nålar som sitter på -03:eek:r som ska göra att man kan få ner förbrukningen ytterligare, men jag vet inte om de fungerar på 01:eek:r, för jag vet bara att man har gjort det på -02:eek:r och det fungerade väldigt bra, särskilt på Touring 800 lynx och ski-doo.