800 som går tort på en cylinder.

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Tjena! Har en rave 800 som gårt torr på en cylinder... Har rengjort förgasarna och pumpen och har bytt alla bensinfilter också men fortfarande samma fel...:mmph: den går bra som fan när den är kall men sen när den blir varm så dör den nästan när jag gasar fullt och när jag kollar stiften så är ena tort... Jag såg att det var en liten spricka i insugsgummit men de var inte igenom och har fixat de för att kolla om det kan vara de som är felet men de är samma fel fortfarande!! Vad kan de vara? jag har då ingen aning...:mmph:

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Testat å spreja med startgas runt hela insugen å motorn? Om inte, gör det, troligen de enklaste å billigaste å utesluta om inte annat...

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Nej har inte testat med det! Ska prova, du menar att jag ska kolla om den går bättre av att jag sprejar? :)

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Nja, inte bättre, men om du har skotern på tomgång och sprayar startgas där det finns en läcka för tjuvluft, så förändras motorns varvtal uppåt eller neråt.

Vilken sida är det som jäklas?

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Har löst problemet tror jag:O Tror den får tjuvluft mellan insug och cylinder och sen att de är för småa munstycken testade stoppa på choken och gasa fullt så var det som om den fick 10 hästar mer för jag har märkt av det här tidigare då när insuget har varit tätt men nu när den börja läcka så blev de värre...:eek: men sen i tomgång går den inte alls med choke.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Eftersom du kört den med tjuvluftläcka, så råder jag dig att ta av toppen och kolla att kolvtoppen klarat sig. Sådana läckor är absolut inget annat än döden för kolvar... Det går varmt i cylindern, och kolvtoppen smälter/deformeras.

nedlles

Aktiv medlem
16 mar 2010
64
0
6
Har testat att spraya startgas och det blir ingen skillnad. Den började helt plötsligt gå bra igen:S det enda jag har gjort är rengjort allt som ger bensin till motorn xD