Ja jag gillar också designen från BRP bättre. Undrar vad man får för driftsäkerhet i relation till Yamaha. Hur många mil får man ut på en 900 ace turbo?Om det är prestandan du är ute efter så är Yamman vassare. Det kommer eftermarknads produkter som bättrar på den biten. Personligen tycker jag att d inte är knät man har fel i om 150hk inte räcker. Som skidoo åkare hade jag valt 900 turbo för att den är så silkeslen och gillar Skidoo's design i stort och smått framför Yamman. Kört en mil kanske med XRS Skidoo och den är fin men vikten på skidorna märks. Motorn lär vara ändå klart lättare än Sidewinder... Jag hade velat prova en genomslagsdag och se hur det funkar. Yamman brutal, skidoo känns sofistikerad. Skidoo drar otroligt fint i låg och mellan register. Inte en sekunds turbolagg. Kolla detta klipp om jämförelse mellan maskinerna
När man läser om turbomotorns uppbyggnad blir man orolig att turbon är så liten att de inte ens går mappa upp den till 200hk utan att byta turbo. Har någ trimfirma hunnit göra högre hk mappar än? Jag menar en AC f1100 går ju mappa upp till 260hk utan turbobyte och de nya Yamaha trippelturbomotorena tar man till liknade hk utan turbobyte. Om de inte går mappa upp skidoomotorn till åtminstone 200hk blir de nog ingen storsäljare.
Finns redan kit ute som ger 195 och 205/204 vid byte av ljuddämpare eller luftintag utan byte av turbo.När man läser om turbomotorns uppbyggnad blir man orolig att turbon är så liten att de inte ens går mappa upp den till 200hk utan att byta turbo. Har någ trimfirma hunnit göra högre hk mappar än? Jag menar en AC f1100 går ju mappa upp till 260hk utan turbobyte och de nya Yamaha trippelturbomotorena tar man till liknade hk utan turbobyte. Om de inte går mappa upp skidoomotorn till åtminstone 200hk blir de nog ingen storsäljare.
Ok vilken tur då blir den mer populär även om den ligger långt efter yamahamotorerna 200hk duger länge.Finns redan kit ute som ger 195 och 205/204 vid byte av ljuddämpare eller luftintag utan byte av turbo.
Jo 200hk duger så länge det är riktigt bra respons på grejorna. Tycker det är rätt bra tänkt att ha så liten turbo som möjligt för snabb respons, och man verkar klara 200 gränsen så då kan det nog vara en riktigt fin maskin.Ok vilken tur då blir den mer populär även om den ligger långt efter yamahamotorerna 200hk duger länge.
Hur man än vrider och vänder på det så har du alltid ett litet lagg på den där grejen. Passar nog bra på åka långt ledmaskiner och tourings...Jopp. Men då kan du välja mellan olika körlägen istället nya tekniken vettu
Har inte provat denna modell så ska väl inte döma så hårt. Lite mer lagg än vajer bör det ju bli, men skillnaden på vajerstyrt singelspjäll kontra separata på turboyammas är ändå rätt stor skillnad och kanske mer än någon hundradels sekund som processorn behöver? Jag vet inte, spekulerar bara.Hur man än vrider och vänder på det så har du alltid ett litet lagg på den där grejen. Passar nog bra på åka långt ledmaskiner och tourings...
Väldigt tjock = Hur mkt bredare är den över panelerna?Sen är väl problemet att den skulle bli en väldigt tjock summit.
Antar att Ski-Doo inte gjorde wide body G4 bara för kul utan för att det krävs för att få plats?
Ok väldigt tjock kanske är en överdrift. Vet inte hur mkt det skiljer, men den är ju en aning bredare, som om det är hela "baljan" eller bara över kåporna låter jag vara osagt.Väldigt tjock = Hur mkt bredare är den över panelerna?
Måste säga att den är minimal. När du trycker in gasen så åker den. Jag märkte då inget av det man skriver om i artikelnHur man än vrider och vänder på det så har du alltid ett litet lagg på den där grejen. Passar nog bra på åka långt ledmaskiner och tourings...
Instämmer.Måste säga att den är minimal. När du trycker in gasen så åker den. Jag märkte då inget av det man skriver om i artikeln
Responsen ändras inte på sportläget, men utväxlingen på gasen. Det är därför du tycker den känns ryckigare för i normalläget är gashandtaget ej linjärt mot spjällhusöppningen utan progressivt.Instämmer.
Har samma system på 1200an och vid inspirerande ledkörning får jag mer "flyt" med normalläget än med sportläget för den sticker direkt.
Nu kanske dom som inte tycker det svarar på gasen med detta system hellre kör 2t för hur man än vrider och vänder på det är det skillnad att köra 4t..