A-arm till assault ?

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Finns det att köpa nån billigare variant av nedre A-armen till Assault ?

Kanske kan passa från nån annan ? :hmmmm2:

3400:- skulle handlarn ha för en orginal och det var lite blodigt tyckte jag..

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
Ja, vi ska göra de till helgen..
Men den är jäkligt krokig/buklig och så har den gått av på ett ställe oxå. Vi funderar på att kanske byta ut själva rörena..

Men vore ju fint om man kunde få tag i några till bra pris..
Kanske finns beggade nånstans ? Har redan kollat med dom största skrotarna..

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Tror inte det har kommit ut några sånna piratdelar ännu! Det du kan kolla är om det går att rikta å svetsa annars köpa nytt. Om det passar från tex Polaris RMK med samma chassie vet jag inte, Assaulten kan ha bredare/smalare framvagn

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Sålänge du inte har kränghämmare på så kan du montera en A-arm från en äldre Fusion eller Switchback sålänge du tar från en maskin med rätt bredd på framvagnen. Det enda som skiljer är fästet för kränghämmaren. (monterar du gamla sorten på båda sidor kan man montera en krängare av gamla typen om man vill)

Jag har lyckats få tag på och köpt på mej en Hö och en Vä A-arm av gamla sorten att ha i "bra_att_ha-lådan" efter jag krökte en av mina armar. Riktade den krokiga orginalarmen och det var minsann inte ett dugg kul men den gick då dit igen på maskinen utan våld.

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
Sålänge du inte har kränghämmare på så kan du montera en A-arm från en äldre Fusion eller Switchback sålänge du tar från en maskin med rätt bredd på framvagnen. Det enda som skiljer är fästet för kränghämmaren. (monterar du gamla sorten på båda sidor kan man montera en krängare av gamla typen om man vill)

Jag har lyckats få tag på och köpt på mej en Hö och en Vä A-arm av gamla sorten att ha i "bra_att_ha-lådan" efter jag krökte en av mina armar. Riktade den krokiga orginalarmen och det var minsann inte ett dugg kul men den gick då dit igen på maskinen utan våld.

Aaha, så det passar från Switchback 08-äldre ?
Fusion ? dom korta eller ? års ?

Sitter det ens krängninghemmare på assault ? tror inte de ?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Jag skrev: "SÅLÄNGE DU INTE HAR KRÄNGNINGSHÄMMARE", det går nämligen eftermontera för den som vill att skotern ska gå bättre på led, jag har funderat på detta och kommer kanske göra det i sommar.

Passar från alla IQ/Fusion med fullbred framvagn, alltså ej vanliga RMK. Det passat tillockmed att montera framvagnen från IQ-räsern, men då får man byta rubbet H+V inkl spindlar..... men passar i chassiet gör det!

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Rikta, kapa upp och lägg i ett armeringsjärn och bränn ihop det igen.

Alternativt svetsa ihop en helt ny.