A-C ÅF med webshop eller liknande?

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Finns det någon Arctic Cat återförsäljare som har typ webshop på nätet, främst med original tillbehör?? Så man kan se priser och vad som finns för roligt godis m.m.

Säg inte att jag ska ringa, för det blir så mycket ringande då, sen är det roligt att kolla runt vad det finns för tillbehör. Hittade nån tillbehörskatalog men det fanns inte mycket att se i den.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Annars finns det väl en massa sidor i USA med tillbehör...då får man ju iaf ett hum om vad som finns. Sen kanske inte allt finns i Sverige...men det går ju att beställa därifrån ocskå...normalt till betydligt bättre pris också.....

alfa danne

Aktiv medlem
12 nov 2009
72
0
6
Luleå
Bengans svarade inte ens på mitt mail.
Från USA så brukar dom ibland kunna hugga i på fraktpriserna så man baxnar.
Tycker med att det är drygt att man inte kan hitta svenska priserna på nätet.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Enda jag vet som håller på med en riktig webbshop med arctic Cat delar är nya arctic handlaren i Umeå. Dom har slagit ihop med gamla crossbolaget som också hade en bra webbshop. Mkt trevlig personal där.

Adressen?
Google är din vän

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
Bengans svarade inte ens på mitt mail.
Från USA så brukar dom ibland kunna hugga i på fraktpriserna så man baxnar.
Tycker med att det är drygt att man inte kan hitta svenska priserna på nätet.
UPS/DHL mm brukar vara rätt dyra att skicka med..
MEN jag brukar försöka få fraktat med USPS alltså amerikanska posten då det blir billigare.
Kan ta lite längre tid ibland men det kan det vara värt tycker jag...

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Jaa från USA har jag koll på. Men har bland annat tänkt skaffa ett bukskydd och då drar nog frakten iväg då det blir ett stort paket. Annars är det ju grymma priser där.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag vet bara att alla delar jag hittills beställt från USA...då både större och mindre paket som har fraktats med USPS så har blivit betydligt billigare inkl. frakt än vad jag skulle hamnat betala här.

Klöver

Medlem
10 mar 2011
18
0
1
Umeå
Bengans svarar inte ens på mejl fast man förklarar att man är i nöd. Har hört med andra handlare att att han är knepig att ha att göra med. Fick beställa från Rinab Jätte bra service faktiskt. Var ju inte tokbilligt men grejorna kom efter två dar.

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
Beställer mycket saker från USA med jämna mellanrum , så ALLT är ju rellativt vad man tycker är dyrt och billigt !!! .
Är man snål är allt dyr , vill man ha service och snabba o bra leveranser kan man betala lite oxå och slippa krångel

Mindre delar brukar kosta mellan $ 40-80 och då tar det ca 7 dagar så har man det på postutlämningen där man bor .
Om det är mindre delar så skickar man det med EMS , USPS .( United States Postal Service ) och säger att man vill ha det via 4-7 dagar , man kav välja längre alternativ oxå . fick en mindre kartong för ett tag sedan som kostade $57 i frakt , börjar det bli störe saker som drivaxlar o lite mer skrymande brukar det kosta mot $100

Blir det för stort för United States Postal Service , blir det offtast UPS och liiite dyrare . men man har offtast delarna hemma på 7 dagar vilket är snabbt om man tänker hur länge det kan ta i Sverige , man kan ju ta det via båtvägen och vänta i 4-7 månader och få det extra billigt oxå :) !!! .
och med tanke på hur långt det fraktas så tycker jag inte det brukar vara så dyrt ..

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Bengans kommer jag aldrig handla från efter allt man hört och läst.

För mig blev det ändå att jag beställde på USA. Fungerade bra och smidigt som vanligt och snabb leverans med tanke på avståndet..

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Har beställt nu 2ggr från Outdoorshopinc och de har inte varit några problem, har fått grejjerna efter ca5-7dagar och frakten kosta 30$, även fast de har varit stora paket båda gångerna. dom har alla arctic reservdelar, bara välja och vraka på sprängskiss och riktigt bra priset jämnfört med sverige tex boggie skenor kostade 3600kr/st exkl moms i sverige och jag gav 1001kr/st från usa med frakt och allt=D

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
Har beställt nu 2ggr från Outdoorshopinc och de har inte varit några problem, har fått grejjerna efter ca5-7dagar och frakten kosta 30$, även fast de har varit stora paket båda gångerna. dom har alla arctic reservdelar, bara välja och vraka på sprängskiss och riktigt bra priset jämnfört med sverige tex boggie skenor kostade 3600kr/st exkl moms i sverige och jag gav 1001kr/st från usa med frakt och allt=D
Kan inte ha varit så stora paket om man tänker på att en ihoprullad matta kostar runt 150d i frakt därifrån:)

Usps har ju har ju "express" alternativet, 35d? extra så har man ofta sakerna inom 3-5 dar..
Tyvär finns det nog ingen återförsäljare i Sverige som kan erbjuda bättre priser(inkl usps express frakt) eller nämnvärt snabbare frakt?

Men om du nu vill köpa från Sverige är det bara att besöka google så får du upp lite alternativ på olika företag med eftermarknadsdelar..