Hej på er,
Fick ärva en JAG AFS LT -91 av svärfar som bytte upp sig till en fungerande skoter.
Skotern har gått bra i alla år, men förra vintern började den strula.
Den tappade kraft, "böade" och tillslut stannade skotern när den var varm.
Kall gick den som en klocka.
Har gjort följande åtgärder:
Honat om cylindrarna, nya kolvar, rengjort förgasare, bytt tank, nya tändhattar, tändkablar och ny tändspole.
Motorn går som en klocka i 10 minuter (bättre än den någonsin gått enligt svärfar) men sen börjar problemen igen, Dvs börjar hacka å rycka å "böar".
Sen när man stannar med skotern skjuter den iväg en avgassmäll och stannar.
Går dock lätt att starta igen.
Kompet ligger på 7bar både kall och varm (lite variation mellan höger och vänster men väldigt lite).
Nästa steg är att kolla upp TSSen, då jag förstått att den kan strula och ge dessa symptom.
Men om inte det fungerar, vad är nästa steg då?
Statorn möjligvist?
Har någon ett bra tips får ni gärna hojta till, annars fortsätter jag och felsöker så gott jag kan
Fick ärva en JAG AFS LT -91 av svärfar som bytte upp sig till en fungerande skoter.
Skotern har gått bra i alla år, men förra vintern började den strula.
Den tappade kraft, "böade" och tillslut stannade skotern när den var varm.
Kall gick den som en klocka.
Har gjort följande åtgärder:
Honat om cylindrarna, nya kolvar, rengjort förgasare, bytt tank, nya tändhattar, tändkablar och ny tändspole.
Motorn går som en klocka i 10 minuter (bättre än den någonsin gått enligt svärfar) men sen börjar problemen igen, Dvs börjar hacka å rycka å "böar".
Sen när man stannar med skotern skjuter den iväg en avgassmäll och stannar.
Går dock lätt att starta igen.
Kompet ligger på 7bar både kall och varm (lite variation mellan höger och vänster men väldigt lite).
Nästa steg är att kolla upp TSSen, då jag förstått att den kan strula och ge dessa symptom.
Men om inte det fungerar, vad är nästa steg då?
Statorn möjligvist?
Har någon ett bra tips får ni gärna hojta till, annars fortsätter jag och felsöker så gott jag kan