AC snopro600sx "stealth"

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Hejsan. Blev ägare till en 08 snopro 600 i lördags som är i behov av kärlek. Vet att man helst vill ha 09-> av denna modell men denna var såpass billig så kunde inte tacka nej... Huven och framstötdämpare måste bytas. Planen är att fixa de små skavankerna och annat i skick och sedan köra med den som 600cc denna vinter. Till nästa sommar tänkte jag konvertera den med 700 efi maskin...

Göra lista:

- Byta framstötdämpare
- Ny huv-rpglasfiber??
- Byta styrhöjare och styre
- Sätta fler hjul i boogien
- Powder pro
- Pulverlackering av boogie, a-armar mm. SVART
- Mesh i diverse hål
- Bumper antingen fett bros eller så svetsar jag egen.

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Är det nån som har erfarenhet av rp glasfibers huvar? Skulle få en begagnad race huv till sama pris, men som behöver målas.

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
tror jag vet vilken huv du pratar om då jag haft 2 likadana. Tyvärr inte lika mjuk å bra plast som original men nästan! Fick byta huv nu då min spruckit för mycket, lite för hårda är dom. men 1000ggr bättre än glasfiber iaf!

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Fick tag på en original huv i ok skick som skall fixas lite och målas. Andra delar har också fallit in. Skall försöka komma ihåg att ta några bilder.

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Nåjaa här kommer ett par bilder. Svetsade kofångaren idag, blev över förväntan. Imorgon om jag hinner påbörjas demontering, sedan skall delarna blästras och förhoppningsvis målas om 2 veckor. Baklyse skall också kopplas, efter det är det bara snön som fattas.

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Nåjaa monologen fortsätter. Delarna kom från puverlackeringen för 2 veckor sen. Hade också tur och hittade ett choke kit här i närheten, köpte extra a-armar på samma gång som reserv. Har också lyckats slarva bort gummit som kommer mellan spindeln och skidan på ena sidan, polaris gummin ser ganska lika ut och skulle finnas i hyllan här i stan lär ju inte vara svårt att få och passa??

Ledningarna vid tanklocket är till baklampan som inte ännu är installerad/införskaffad. Om någon råkar ha plastet som kommer ovanför tanken till salu, hojta till!

Dellhem

Medlem
1 nov 2013
18
0
1
Delsbo
Ser elak ut... ang gummit så går det ju skära ut egna från solida gummiblock om man nu har sånt liggndes :) det gjorde jag när jag tappat bort ett iaf och det funkade prima!

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Tackar, ca pro eller pp ligger ganska högt på vill-ha listan men budgeten är en aning snäv för tillfället. Tyvärr tror jag att det inte ligger några gummiblock i garaget. Tillbehörsgummina är såpass billiga så jag tror att det blir såna polaris. Sen får man väl hyvla dem en aning så att de passar.

00sci

Medlem
1 nov 2013
16
0
1
Sundom
Halloj igen, nu har jag problem....

Allt började me att den gick mycket dåligt, smälde i avgasröret och inte ville alls gå. Problemet visade sig vara 09 kåpans elsystem som inte motsvarade 08 elsystem. Testade utan att ha kåpanselsystem ikopplat och då gick den bra som fan! Förra helgen drog jag om systemet så att det började fungera. Testade en kort sträcka då men den ville inte hållas igång på tomgång.

Putsade förgasare och kollade så att bensinpumpen var i skick idag. Men nu går den inte igång... Om man sprutar bensin i cylindern genom tändstiftshålet hålls den ett par sekunder igång... Känns som om den inte har tillräckligt med kompression och därav inte får bensin... Vad skall kompet ligga på? Kan det vara något annat som felar??

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Om den går då du ger den en sup, så betyder det att den inte får soppa. Och den har garanterat tillräcklig kompression om den startar på en sup...

Dellhem

Medlem
1 nov 2013
18
0
1
Delsbo
inte så att flottören(-erna) hamnat uppochner och därmed är nålventilen stängd hela tiden = ingen soppa alls.

Men som tidigare talare så låter det mer som ett bränsleproblem.
Om du fortsätter rycka några ggr efter den har gått igång en stund med en sup, blir stiften blöta?