all utrustning till förare för 8000:-

Swikberg

Välkänd medlem
3 okt 2008
762
0
16
söråker
hej allihop.

tänkte höra vad alla här inne skulle satsa på för utrustning man ska ha på sig utgår i från att du har kalsonger strumpor och ett underställ men sedan.

vilket ställ, hjälm, glasögon, skor, skydd, handskar, mm allt de skulle vara intressant å få ihop och se om man kan klara de på 8000:- med bra grejor

motivera gärna lite varför vissa specifika grejer.
 
4

426H

Ok, jag gör ett försök. Hjälmen skall man inte snåla på så det blir en Arai VX-3. Kostar väl närmare 6000 i sverige, men jag köper i england och betalar 4200.

Själv kör jag med skalkäder från Klim och är mkt nöjd med dom, men med 8000 i budget får det bli något annat. Jag har också ett enduroställ från fox som är riktigt fint. Vattentätt med andastyg och snölås på byxorna så det funkar nog fint till skoter också. Fox ride all weather pro heter det och ser ut så här:


Det kostar 2700 så då har vi 1100 kvar. Ett bröst/ryggskydd vill jag ha. Själv kör jag med en klimväst på skotern och alpinestars bionic 2 på hojen, men ett sånt här för 900 kr borde funka lika bra:

Då har jag bränt 7800. Som tur är åker jag snowboard också, så jag har redan kängor, goggles och handskar jag kan använda på skotern. :)