Angångende AIROH hjälm

vet inte om denna tråd hamnade rätt..
iaf

är ute efter en AIROH crosshjälm.. min hjälm (sno pro Xross) Väger på tok för mkt att studsa runt på crossbanan i 2-3 timmar.. kan ju fan int röra nacken på en vecka.. så jag undrar.. vad väger en AIROH hjälm ha fan leta lite här å där.. hittar inte vikt.. också undra jag.. är det sköna hjälmar?

MvH En stelnackad skoterförare

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Jag har en Airoh crosshjälm, men tyvärr så har den där lappan nöts bort.. Man ser bara några siffror! :eek:

Men har kollat runt lite på internet, och har för mig att det stod 1300 + 50 g!

Men mina kompisar har sådana här Sno Pro hjälmar, och då tycker jag min är bekvämare att ha på sig och så är den betydligt lättare! Har aldrig fått ont i nacken av den! :)

Men hjälmarna för ca 4000 kr väger bara 1020 + 50 g.. ;)

Hoppas det hjälpte lite! :)

Tackar för hjälpen :).. jooo nu blev de så att jag köpte nog en Airoh hjälm :).. men du Weedspot.. hur passar glasögona ? passar alla eller blire trångt ? me några?.. också har du prövat å ha nässkydd över den.. allså typ en skinnlapp du sätt in i hjälmen över näsan?

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
34
Tackar för hjälpen :).. jooo nu blev de så att jag köpte nog en Airoh hjälm :).. men du Weedspot.. hur passar glasögona ? passar alla eller blire trångt ? me några?.. också har du prövat å ha nässkydd över den.. allså typ en skinnlapp du sätt in i hjälmen över näsan?

Jag har ett par Pro Tech glasögon, sådana här Light sensitive! Dom passar verkligen bra!

Jo, det går allt att ha en skinnbit över nästan, men jag brukar bara ha över hakan.. För det är så bra skydd på min iaf!

Jag har en :

Det är en Airoh Runner! :)

Är verkligen nöjd med den, ska köpa en Airoh nästa gång med! :)

matti

Välkänd medlem
7 aug 2004
1.022
1
16
Långå
www.herjedalen.se
Jag har Scott Voltage till min Airoh Stealth, passar perfekt.
https://www.touring.se/skoter/user/prodimages/400/925-2564.jpg

Nosskyddet på dessa Scott-brillor hamnar för mig utanpå hjälmens nosvinge och ger på så sätt ett heltäckande vindskydd. Sen har jag vid kallare väder ofta en Scott ansiktsmask i windstopper under. Denna har en del över näsan i neopren. Då blir det heltätt, varmt å gött :)

Ha´de / Matti