Ang. xenon Rev-XP

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Nu känner jag att jag är lite skyldig till att vara en av dom som medgivit att det går att montera xenon batterilöst på XP-maskinerna.

Vill bara höja ett litet varnande finger, då min hastighetsmätare efter 5.4 mil slutade fungera.

Vet inte om detta hör ihop med vart annat överhuvudtaget.
-Men det är mest troligt så att givarn i kedjehuslocket lagt av.

Frågade min åf innan om han hade några invändningar då jag ville montera xenon och det enda han sa var att jag inte skulle montera lampor som blev hetare än standard halogen.

Nu vet jag förövrigt inte hur jag ska göra när jag lämnar in den, om jag ska sätta i halogen igen eller låta xenon sitta kvar...

Vet som sagt inte om detta är orsaken, Då andra grabbar här har xenon och inte haft problem (?)
-Men tänk efter en gång extra ändå.

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Jag beslutade mig i helgen att inte montera xenon på min, då just detta är något av de fel som kan uppstå - enligt de som fått lära sig den dyra vägen.
För skoteråka känns xenon inte alls lika nödvändigt som på bilen, och halogen duger gott.
Ska dock uppgradera till VisionPlus +50%. Gjorde enorm skillnad på bilen, så en märkbar förbättring ska väl utlovas på skotern.

BMR

Välkänd medlem
8 nov 2007
268
0
16
Har då över 30 mil med xenon batterilöst på min xp utan problem.

Var hade du monterat boxarna __Marcus?

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Fan, skulle vilja veta vad det beror på men det lär jag nog inte få, för är sensorn sönder kan åf antagligen inte säga varför..