Anmälningar till tävlingar

mackan

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
När ska Ni som är tävlingsförare lära Er att skicka in anmälningar till tävlingar Ni ska åka i rätt tid.
Alla tävlingar har en "sista anmälningsdag", detta innebär att anmälan ska vara arrangören
tillhanda / registrerad på klubbens postgiro.
Ska det vara så svårt att förstå en sån sak?.
Detta datum finns för att arrangören ska kunna fixa till program och allt annat runt tävlingen, och framför allt veta om det ska köras någon tävling över huvud taget. Det kanske inte kommer tillräckligt med förare?
Detta gäller nu inte ALLA förare men en allt för stor del, och sen gnälls det över att man får betala en efteranmälningsavgift.
Kom även ihåg: en anmälan SKA/BÖR innehålla följande självklara saker: Namn Adress Tel.nr. Startnummer samt klasstillhörighet
Licensierade förare SKA kunna reglementet!

A

Ante Fahlén

Visst ska man kunna reglementet men jag tycker ändå det är förjävla irriterande när det ABSOLUT skall tas ut efteranmälningsavgift i ALLA lägen när inte pg-stämpeln är rätt datum. Lite flexibilitet hos arrangörerna (Svemo?) skulle inte skada.

Ett exempel: En kompis anmälde sig till en tävling med sista anmälningsdatum fredag 17/1. På posten betalade han in detta torsdag 16/1 och posten försäkrade att pengarna skulle finnas på arrangörens konto den 17:e men att denne inte skulle få besked om detta förrän på måndan.
Trots att arrangören inte haft några som helst problem med detta så skall de bums ha ut efteranmälningsavgiften. Vid telefonsamtal säger de att "jo, jag kan se här att du betalade den i tid i torsdags men då pg-stämpeln säger måndag så måste vi ta ut efteranmälningsavgift". - Det är ju helt sjukt!!!
Liknande sak hände för övrigt mig flera gånger i fjol och det är lika irriterande varje gång.

Skärp er arrangörer / Svemo och använt ert sunda förnuft när ni skall ta ut efteranmälningsavgiften så slipper ni bråka med sura förare.

Ett tips till er som precis som jag alltid kommer på att det är dags att betala anmälningsavgift en eller två dagar innan sista dag; Betala via internet så tar det bara till dagen efter innan arrangören får sin kära pg-stämpel.

mackan

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Ja Du Ante
Det vore bättre om Ni förare skärpte Er och anmälde Er i tid till tävlingar, istället för att gnälla över efteranmälningsavgiften.
Den har Ni själva orsakat för att få.
Be Din kompis att kräva avgiften från Posten, för det var ju dom som lovade, eller hur?!
Det vore bättre om Du/Ni la ner lite verksamhet på att fylla i en anmälan rätt istället för att gnälla på "eget misstag"

T

Tyvärr Mackan!

Allt som oftast har det varit dålig stämning vid tävlingarna i Tåsjön. Och man behöver inte högskoleexamen för att hitta källan direkt...Alla andra i funktionärsstaben är trevliga och inställda på att ha en bra dag. Du är inställd på att hitta fel och visa vem det är som bestämmer. Se på ditt svar till Ante. Inte en gnutta vilja att se problemet från andra sidan (förarens). Direkt till attack med spydga kommentarer. Vad är ditt problem? Hoppas att din kollegor har nog med stake att ta upp det med dig.

A

Ante Fahlén

Ja Du Mackan... *suck*. Jag hade ingen aning att du hade nåt med Tåsjö att göra när jag skrev mitt inlägg , och jag har inte kört i Tåsjö på några år, men efter att ha läst "Tyvärr Mackan!"s inlägg tror jag faktist att jag kommer ihåg vem du är.

Jag tycker oavsett vad du säger att lite flexibilitet från arrangören/svemos sida vore på sin plats. Om vi förare blir lite bättre på att betala och ni arrangörer lite mindre nitiska skulle mycket gnäll och misstämning undvikas. Ibland känns det som att arrangörerna bara är glada för att anmälan kommit in en dag för sent så att de kan skratta en i ansiktet och plocka ut ytterligare ett par hundra trots att man inte haft några problem.