Antal mil per timme?

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Vet inte om detta passar bäst under just Ski-doo eller allmänt.

Tänkte höra med er hur många mil ni kört gentemot timmar maskinen har gått.

Anledningen att jag frågar är ju den att min hastighetsmätare lagt av, och ska få den fixad på garantin - Då vill jag be dom att ställa in någorlunda rätt antal mil på räknaren.

Blacklotus

Banned
19 dec 2009
172
0
6
Norge
vore det inte lättast att be dom skriva ett kvitto på att dom lagat hastighetsmätaren din så nästa köpare ser detta och slipper ana oråd :)? alltså så slipper du ställa om mätaren.!

Last edited:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
en snitthastighet om du är en aktiv förare är kring 30km/h MAX.... jag brukar räkna kring 50km/h när ja handlar maskiner..då vet man ungefär...

sen beror de ju helt klart på vem som kört skotern osv

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
en snitthastighet om du är en aktiv förare är kring 30km/h MAX.... jag brukar räkna kring 50km/h när ja handlar maskiner..då vet man ungefär...

sen beror de ju helt klart på vem som kört skotern osv
Då blir 10 timmar cirka 30 mil.
-Har jag förstått dig rätt?

Kvitto på att den är reparerad är ju så klart en bra sak, men kvittot kan ju försvinna sen skulle det kännas bättre att ha räknarn stående på ett rättvist antal kilometer.

-Fast mätaren gör så klart INTE skicket på maskinen.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
ställer inte skidoo mätarna in sig själv då det lagras i skoterns dator?
Säkert, om man byter display kanske.

Men nu finns det ju bara 5 mil lagrade i min skoter, så det kan inte bli något annat än det.

Den har ju inte räknat några mil, och jag tvivlar starkt på att det finns en reservgivare någonstans bara för att räkna antal mil.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Säkert, om man byter display kanske.

Men nu finns det ju bara 5 mil lagrade i min skoter, så det kan inte bli något annat än det.

Den har ju inte räknat några mil, och jag tvivlar starkt på att det finns en reservgivare någonstans bara för att räkna antal mil.
Bytte "multidisplay"/Dream-O 2 ggr på en Yeti 2006 och det jag kört med trasig uppdaterades då direkt med den nya.
Fungerar OBC:n så ska det nog uppdateras och i alla fall ska mekanikern kunna se datan via sin uppkoppling.
Rätt intressant faktiskt, tänk när de på begade maskiner har en produktbeskrivning med antal timmar över/under 6 000 rpm som de visar öppet.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Ungefär???....du får ju ett resultat som missvisar med det dubbla ungefär. du säger att 30km/h är max snitthastighet...men du räknar på 50. Men det där med 30 stämmer nog ganska bra.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Bytte "multidisplay"/Dream-O 2 ggr på en Yeti 2006 och det jag kört med trasig uppdaterades då direkt med den nya.
Fungerar OBC:n så ska det nog uppdateras och i alla fall ska mekanikern kunna se datan via sin uppkoppling.
Rätt intressant faktiskt, tänk när de på begade maskiner har en produktbeskrivning med antal timmar över/under 6 000 rpm som de visar öppet.
Ja det tvivlar jag inte en sekund på, men nu har ju inte min maskin räknat några kilometer då sensorn (troligen) lagt av.