Apex mtx vs nytro mtx 153se ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Vilken av dessa lössnömmaskiner skulle ni ha valt och varför ?
Är apex mycket klumpigare än nytron och vilken tar sig fram i puder bäst ?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
hade nog valt nytro:n eftersom den känns smidigare åsså väger den väll mindre?:suspicious:

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
nytro mtx 153se tas vad jag vill minnas inte in i sverige.
Endast 162se modellen.

Sen mellan dem 2 så är det väl smaken som avgör...nytron är lättare att hantera men är du storvuxen och stark spelar det ingen roll....Apexen är dock snällare på remmar oavsett turbo lr ej.

hoppas det hjälpte lite :D

DanielPiteå

Välkänd medlem
5 jan 2006
246
0
16
Piteå
Och så har Apexen ett betydligt stadigare chassie än nytron. Sedan funkar Apexen mkt bra på led oxå, vi åker två på min och det är inga problem för dämpningen skull utan mer att hon tycker det är jobbigt utan ryggstöd (därför får man nu sälja sin ögonsten). Apexen tycker jag är en mycket bra allround maskin som det ska väldigt mycke till innan du sätter fast. Givetvis har tekniken gått framåt och kapar du lite i fotstegen på nytron så har du en mycket fin snömaskin men kör inte i någonting eller tro att du ska dra något större än en liten packpulka bakom.
Lycka till!!

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Givetvis har tekniken gått framåt och kapar du lite i fotstegen på nytron så har du en mycket fin snömaskin men kör inte i någonting eller tro att du ska dra något större än en liten packpulka bakom.
Lycka till!!
Jag har kört 1275mil med min nytro och jag har även dragit mkt sladd bakom den ca 150 mil + kälke ca150mil så nog håller den ihop för den sakens skull iaf. Jag har bara kört en kort RX1:a så jag kan tyvärr inte uttala mig om apex mtx. Nytron blir som Daniel skriver mkt bättre i snön om man kapar fotstegen lite iaf 08orna och 09orna men 2010 är nog en maskin som är mkt mer färdig från fabrik en vad min gamla nytro är.
Själv är jag nöjd med nytron förutom att man ibland skulle vilja ha lite mer effekt:D