Apex se 2011?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tja !

Är det nån här som har en apex se 2011/12 ?
Vad tycker ni om den?
Funkar servostyrningen och xup bra? Och hur funkar dom på osladdade och stygga leder?

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Hann prova svärfars en snabbis i våras å styrservon var grym. Tar nog en tid att vänja sig men riktigt bra känsla i den. När man åker i 70 känns det som att det går i 40km/h, rycker knappt nån ting i styret

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Hej.
Testade en på provkörning i vintras.
2 reflektioner:
1. Servo = KUNG. Underbart härligt slagfritt i styret.
2. Äntligen en 4-taktsskoter där Yamaha har lyckats med hyggligt ryckfria variatorer, annars Yamahas absolut sämsta gren. Inte lika ryckfri som den Renegade 1200 jag provade, men fantastiskt mycket bättre än Nytro och Venture GT. :)

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Har ingen SE men en Apex XTX, har kört ca 180-190mil.
Servon fungerar suveränt, känns som att skotern bara väger 102kg när man kör och som bonus inga slag eller så i styret. Kräver en viss inkörningstid så man är van med mer återkoppling från skidorna om vad som händer.

Fjädringen är mycket bra, dock nästan i hårdaste laget trots att allt är på lägsta. Sedan lite för snabb retur på bakdämparen.

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
Jag har också gjort 100+ mil på en Xtx, tyvär verkar bloggen vara borttagen av nya ägarna. however: håller med Micke enligt ovan sånär som jag inte tyckte fjädringen var för hård men jag kanske är fetare...
underbar maskin men som sagt irriterande retursparkar, just detta kan ju vara annat på SE:n då den har annan fjädring.