Apv servo motor felsök

Floren

Medlem
5 feb 2013
6
0
1
Kramfors
Har en arctic cat pantera 600 EFI 2002 där båda avgasportsvajrarna glidit ur fästet och gnussats av då motorn öppnat å stängt i ett antal mil skotern går förvånansvärt bra men nu har jag köpt nytt och upptäckt att pantern har nog dött i maskinen därför hittade jag felet vi provade också att varva upp skotern ordentligt för att se om motorn öppnade som den skulle men den rörde sig inte nu har jag letat och hitta motor för 4900:- vajer 1 kostade 975:- vajer 2 kostad 875:- + moms alltså ca 8000:- deta är inte acceptabla priser så kan ni hjälpa mig hur vet jag att motorn e död och vajer moste ju gå att hitta MYCKET billigare.

Ps: ni får ursäkta stavningen

Floren

Medlem
5 feb 2013
6
0
1
Kramfors
Motorn snurra tack och lov tack så mycket Tompan . Nu undrar jag hur vet jag att portarna öppnar när ja väl kör hur kollar jag det

JohanL_EFI

Välkänd medlem
13 feb 2009
922
0
16
Örnsköldsvik
Vart köper jag vajrar till apv'n ???
Är höljet trasigt beställ nya från USA. Outdoor Shop Inc eller Country Cat är bra att göra med. Finns säkert fler men inte som jag provat själv.

Är höljet helt men vajern av finns det cykel bromswire som gå övertyga att passa. Bara att hitta fätt form på gjutna delen och en lämligt runt wirelås till apv sidan.