Arbetsdag innan påsken på onsdag 31/3 från 12?

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
:welcome:Hej! Vilken dag skall vi samlas vid sladdarna (Arnes maskin) för en arbetsdag på lederna igen.
Tänkte att vi tar med oss skotrar och motorsåg, sladdar, yxor, spadar
Och sladdar lederna samlat samt tar bort ris, kontrollerar skyltning, skottar där det behövs.
Åker runt alla våra leder kring stugan så att de är i bra skick innan påsken.
Städar upp kring och i stugan, tar bort skräp, sågar och klyver upp ved mm

Det går fortare samt är trevligare om vi gör det samlat.
vad tror ni om start på Onsdag 31/3 kl 12.00

Last edited:

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Sv: Arbetsdag innan påsken

jag är i fältr från i morgon till måndag. ledig tis-ons nästa vecka

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48

Bestäm ett datum så snart det går.

Är ledig några dagar denna vecka, sen jobbar jag i ett svep till februari 2011.... (förutom söndagar)

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten

Ska visserligen bort under påsken men vad gör man inte för klubben, avser att komma och titta till er :) :)

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Med tanke på snön som nu faller vore det bra med många som deltager på Onsdagen

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Hej! Vi kan göra så att den som kan komma tidigare åker förbi och hämtar en sladd och åker vidare mot stugan.
Själv skall jag kolla läget hemma då jag har en sjuk son just nu som inte mår bra och vet inte i dagsläget hur länge det blir så.

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Kan någon av er som skall åka ut under arbetsdagen, hämta en skylt hos ICA Sävast?
På skylten står det (Sävast kassen) prata med Jon... min tanke är att vi sätter upp den på stugan.
Syftet med skylten är en påminelse till alla att stödja föreningarna genom att välja föreningskassen.

Ordf. Pierre

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Hur går det? Blir det några fixare i morgon? Jag ställer upp men är ju roligare ju fler vi är. Är ny i sladdbranschen men den där rullen borde gå bra dra bakom våran skoter. Testar gärna sladda med Vikingen också. Verkar splittrat om vi ska ses både vid sladdarna och vid stugan. Kan man tänka sig typ samling vid sladdarna ett klockslag och sen eventuellt ett senare för nytillkomna. Jag kan från morgonen så i o f om någon talar om hur man går till väga för att sladda med Vikingen så kan jag ju lägga lite tid på det innan 12 så att säga...

ICA Sävastskylten... är det någon som bor i närheten som kan fixa den...?
Kanske kunde fixa ner den till Arnes i alla fall.
Idag har det för övrigt varit en strålande dag att vara skoterfantast... introducerade min mor till skoterlivet... inte helt oväntat synnerligen uppskattat.

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har några synpunkter på "arbetsdagen"

Föreslår att vi träffas hos Arne runt 1200 i morgon, vill någon starta tidigare så går det utm men bra om alla ändå samlas hos Arne 1200 för rådslag

Tror oxå att vi måste åka åt lite olika vädersträck om vi ska ta huvuddelen av lederna

Gissar att nätsladdarna blir tungdragna pga nysnön

Om + grader imorgon så funkar de flesta (alla?) sladdar dåligt pga snön rullar bara runt och vill inte lämna sladden

Snowy, jag kan ställa upp på en kort info runt 0930 i morgon hos Arne (+ em)

Åker bort över påsken så jag har min maskin lastad på släp således är jag ingen större tillgång utan viking

Hämtar ica-skylten idag

Snowy

Välkänd medlem
7 mar 2010
106
0
16
Runte 9.30 hos Arne blir fint! Hinner jag kanske göra lite nytta innan själva arbetsdagen börjar.

Edit: Om någon behöver Vikingen sen eller är utan skoter använder jag gärna min egen när vi ska ha arbetsdag. Tänkte bara att jag kan göra lite nytta eftersom jag har morgonen ledig.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Glöm INTE kameran!!!

Alla tar med sig och fotar och lägger upp här!!

Kom ihåg vad vi sa på mötet ;)

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Jag kommer. vet inte hur länge jag kan vara med men lite skall funka. troligare att jag ansluter 0930 än 1200

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Jag ansluter efter kl 12, skall hämta min bil hos en glasmästare i luleå, fick en spricka tvärs över hela rutan som har spruckit mer nu.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Tack grabbar för arbetsinsatsen, träffade på 3 skotrar efter den delen som jag körde hem efter, de var på rundtur och tyckte att vi har kanonfina leder. visade på karta var stugan finns samt att det finns pg nr för spontana inbetalningar uppsatt.