Arctic cat ÅF Gällivare, omdöme?

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Hej!

Någon som har koll på om dom kan sina saker?
Trevliga och gör ett bra jobb?
Skotern ska lämnas in där i höst men ej köpt där då jag bott på annan ort tidigare. (kan ju vara problem ibland)
Har bara varit in och köpt några reservdelar och då var dom inte särskilt trevliga eller intresserade.

Fraggen

Aktiv medlem
30 sept 2007
90
0
6
Gällivare
Tyvärr har du fått rätt uppfattning... Ganska slarviga kan man säga också.. Haft grejer som ramlat loss/saknats efter service osv. Dessutom dyra.

STXSweden

Välkänd medlem
28 aug 2013
194
0
6
Kiruna/Umeå
Om du nu inte är A-C frälst och kan köra annat märke skulle ja rekommendera att åka till Kiruna och kika in på B.Lundströms Maskin (ski-doo, lynx). Alltid köpt mina skotrar där :bigsmile:

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Om du nu inte är A-C frälst och kan köra annat märke skulle ja rekommendera att åka till Kiruna och kika in på B.Lundströms Maskin (ski-doo, lynx). Alltid köpt mina skotrar där :bigsmile:
Problemet är att jag redan har en M800 och hade inte tänkt byta iår.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Är Älvsbyn och AB-Nian som gäller! Dom kan jag varmt rekommendera, skitduktiga och insatta mekaniker samt trevliga försäljare. Dom gav mig en ny primärvariator gratis trots att garantin på pappret gått ut en månad innan. :)

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Är Älvsbyn och AB-Nian som gäller! Dom kan jag varmt rekommendera, skitduktiga och insatta mekaniker samt trevliga försäljare. Dom gav mig en ny primärvariator gratis trots att garantin på pappret gått ut en månad innan. :)
Jo har bra erfarenhet av dom, skotern är köpt där ;D
Tror nästan man får lämna av den där då det är dags, trotts det är några mil dit.

svarvarm

Välkänd medlem
7 okt 2010
276
2
16
Malmberget
Jag har haft en maskin tidigare med olika återkommande problem och dom löstes till slut på verkstan, men jag tycker att dom inte har varit så tillmötesgående som jag hade önskat och ibland t.o.m. otrevliga. Det kan försvinna smådelar när man ska hämta maskinen och ibland har dom inte kunnat testa den ordentligt och man får köra fram och tillbaka med skotern till verkstan när dom borde kunnat testa den lite mer. Nu saknar dom helt möjlighet att testa skotrarna pga kasst läge på verkstan(gäller dock övriga försäljare i stan också). Mekanikerna säger upp sig år efter år och det kanske beror på för mkt jobb och för många kunder på för få anställda. Jag blev t.o.m. tillfrågad själv om jag ville jobba där lite skämtsamt, det lustiga är att min erfarenhet om skotrar är väldigt väldigt begränsad och den frågan får man tolka som att dom har problem på den fronten. Jag bytte märke till Lynx och hoppas på högre kvalitet på tjänsten de utför och att slippa problem. Det verkar såhär långt inte vara någon större skillnad. Det finns nästan ingen konkurrens som det ser ut i dagsläget och det är synd. Skulle gärna skaffa en AC igen men frågan är vad som händer när det blir problem och det inte finns erfaret folk.. :eek:hwell: